25 meest invloedrijke managementboeken ooit

Volgens Time Magazine zijn de onderstaande boeken de 25 meest invloedrijke managementboeken ooit geschreven. Deze boeken zou je dus gelezen moeten hebben als je ook maar iets zou moeten managen. En er staan inderdaad wat pareltjes tussen. Covey, Spencer, Goldratt, Collins, Senge, Drucker, Porter, Deming… Natuurlijk staan ze er allemaal in. Ze zijn allemaal verkrijgbaar voor de de smartreaders of iPads en ze kunnen daarom zo mee op vakantie of op zakenreis.

25 meest invloedrijke managementboeken ooit
25 meest invloedrijke managementboeken ooit

Het doel, 25 meest invloedrijke managementboeken ooit geschreven

Één van de klassiekers die zeker niet mag ontbreken is het boek ‘Het Doel’ of ‘The Goal’ van Eliyahu Goldratt. Dit boek is al meer dan dertig jaar een internationale managementbestseller! Dit boek heeft het managementdenken in de gehele westerse wereld veranderd. Niet voor niets werd Goldratt door het tijdschrift Fortune uitgeroepen tot “Goeroe van de industrie” en door Business Week uitgeroepen tot “Genie”. Aan de hand van een spannend verhaal verklaart hij de basisprincipes van de beperkingentheorie, de Theory of Constraints, ontwikkeld door hem zelf. Al meer dan zes miljoen exemplaren wereldwijd verkocht

25 meest invloedrijke managementboeken ooit geschreven

  • The Age of Unreason (1989) van Charles Hand
  • Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies (1994) van Jim Collins and Jerry Porras
  • Competing for the Future (1996) van Gary Hamel en C.K. Prahalad
  • Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors (1980) van Michael E. Porter
  • Emotional Intelligence (1995) van Daniel Goleman
  • The E-Myth Revisited: Why Most Small Business Don’t Work and What to Do about It (1985) van Michael E. Gerber
  • The Essential Drucker (2001) van Peter Drucker
  • The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization (1990) van Peter Senge
  • First, Break All the Rules (1999) van Marcus Buckingham en Curt Coffman
  • The Goal (1984) van Eliyahu Goldratt
  • Good to Great: Why Some Companies Make the Leap … and Others Don’t (2001), door Jim Collins
  • Guerilla Marketing (1984) van Jay Conrad Levinson
  • How to Win Friends and Influence People (1936) van Dale Carnegie
  • The Human Side of Enterprise (1960) van Douglas McGregor
  • The Innovator’s Dilemma (1997) van Clayton Christensen
  • Leading Change (1996) van John P. Kotter
  • On Becoming a Leader (1989) van Warren Bennis
  • Out of the Crisis (1982) van W. Edwards Deming
  • My Years with General Motors (1964), door Alfred P. Sloan Jr.
  • The One Minute Manager (1982), door Kenneth Blanchard en Spencer Johnson
  • Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution (1993), door James Champy en Michael Hammer
  • The 7 Habits Of Highly Effective People (1989) van Stephen R. Covey
  • The Six Sigma Way: How GE, Motorola and other Top Companies are Honing Their Performance (2000) van Peter S. Pande, Robert P. Neuman en Roland R. Cavanagh
  • Toyota Production System (1988) van Taiichi Ohno
  • Who Moved My Cheese? (1998) van Spencer Johnson

Lees hier->>> meer over succes en management op de website

Laat een reactie achter

Geef hier je reactie!
Naam hier