5 redenen om een VoIP centrale te nemen

5 redenen om een VoIP centrale te nemen
5 redenen om een VoIP centrale te nemen

5 redenen om een VoIP centrale te nemen

Je hebt vast wel eens gehoord van VoIP bellen. VoIP is een afkorting voor Voice over Internet Protocol en dat houdt eigenlijk in dat je met een VoIP abonnement kan bellen via het draadloze internetsignaal.

Het is een fijn abonnement voor zakelijke diensten, omdat je met het hele bedrijf van VoIP gebruik maakt. Heb je interesse om over te stappen naar deze vorm van bellen, dan heeft dat voordelen.


Lees hier ->>> internet op deze website…


  1. Bellen via internet

Via VoIP bel je letterlijk via de internetverbinding. Het is een nieuwe vorm van bellen, naast analoog (zoals met de huistelefoon) en digitaal (via de ISDN-lijn). Internetbellen verschilt met digitaal bellen, omdat je bij digitaal bellen op het openbare telefoonnetwerk bent aangesloten.

Je belt via het open netwerk naar andere nummers. Wat we vroeger met het analoge toestel deden. Bij het bellen via internet bel je niet zozeer naar telefoonnummer maar naar IP-adressen. De kwaliteit van het gesprek is hierdoor vele malen beter.


  1. Handig voor zakelijke telefonie

VoIP telefonie wordt veel door bedrijven gebruikt. De reden hiervoor is simpel: het brengt verschillende voordelen met zich mee. Zo kun je zowel de VoIP telefoon als een laptop op dezelfde poort van het modem in het netwerk aansluiten.

Dat scheelt enorm in de hoeveelheden bekabeling in het pand. En het is mogelijk om iedereen op het netwerk aan te sluiten. Daarnaast kun je over dezelfde netwerkverbinding onbeperkt bellen.


  1. VoIP is schaalbaar

Wist je dat het gebruik van VoIP schaalbaar is? Dat houdt in dat je gemakkelijk het netwerk uitbreidt, verspreidt of juist inkrimpt.

Zo kun je bij een tweede pand bellen over hetzelfde VoIP netwerk en ga je verhuizen dan neem je je abonnement gewoon mee. Dat is nu het grote voordeel van bellen via IP adressen.


  1. Vaste telefoons

Met VoIP heb je een telefoon nodig die aan te sluiten is op het internet. Veel nieuwe telefoons zijn al met deze optie uitgerust. Je krijgt bij het afnemen van een abonnement een nieuw modem, waarop deze telefoons worden aangesloten.

Soms heb je nieuwe toestellen nodig, samen met een SIP account. Dit account bevat een telefoonnummer waarmee je dus met IP-adressen kan bellen. Je zal dus wellicht toch moeten investeren om te kunnen bellen met VoIP.


  1. Stuk voordeliger

Het bellen via een VoIP verbinding naar contacten over de hele wereld is vele malen goedkoper dan wanneer je kiest voor een analoge of digitale lijn.

Door deze andere manier van bellen, is het mogelijk om veel lagere tarieven af te spreken. Dat scheelt enorm in deze dure tijden waarbij iedereen binnen het bedrijf goed bereikbaar moet zijn.


En een nadeel

Waar je met VoIP bellen wel rekening mee moet houden, is dat de modem op het elektriciteitsnet wordt aangesloten. Mocht er een stroomstoring zijn, dan ben je telefonisch niet bereikbaar.

Daarnaast kan internetbellen gevoelig zijn voor storingen op het wifi-netwerk. Dit weegt echter niet op tegen de voordelen die het kan hebben voor je bedrijf. Vooral in de kosten.