Consumententrends voor 2021
Wat kunnen we verwachten in het nieuwe jaar? Hoe gaan consumenten hun gedrag bijstellen met het ‘nieuwe normaal’. Zie hier de tien verwachtingen die Businesswire.com uitspreekt.
Lees hier ->>> meer over het bedrijfsleven op deze website.
Consumententrends voor 2021
1) Build Back Better
De consument verwacht van bedrijven dat ze met hun diensten drie doelen dienen: mensen, de planeet en winst. Bijna 70% van de producenten verwacht dat consumenten zich meer zorgen maken over duurzaamheid dan vóór COVID-19.
2) Craving Convenience
Gemak dient de mens overal en altijd. Er is de mogelijkheid tot impulsieve en spontane aankopen zo eenvoudig mogelijk.
3) Outdoor Oasis
De verbinding met de natuur is van groot belang. Er is een keur aan openluchtlocaties voor ontspanning en om veilig te socializen.
4) Phygital Reality
Er zijn verschillende digitale tools om vanuit huis verbonden te zijn met de winkel en om veilig te winkelen.
5) Playing with time
Er is nieuwe flexibiliteit door activiteiten in een zelf te plannen hoe en wanneer je dat wilt.
Zie hier de top 10 wereldwijde consumententrends 2022.
6) Restless and Rebellious
Men wantrouwt media en overheden en het vervullen van de eigen behoeften komt op de eerste plaats. In 2020 was 29% van de wereldwijde consumenten actief betrokken bij politieke en sociale kwesties.
7) Safety Obsessed
Alles moet contactloos en hygiënisch plaatsvinden.
8) Shaken and Stirred
Er komen nieuwe prioriteiten en identiteiten in het streven naar meer zingeving en meer mentale veerkracht.
9) Thoughtful Thrifters
Depressies en geestelijke gezondheid houden impact op het dagelijkse leven van consumenten wereldwijd.
10) Workplaces in New Spaces
Er komt een nieuwe balans tussen werk en privé, met samenwerking op afstand die de traditionele kantooromgeving opnieuw definieert.