Kooplust opwekken in supermarkt: zo doen ze dat…
Man, man, wat zijn ze er goed in bij de supermarkt. Ze proberen je zo veel mogelijk en zo duur mogelijk aan te smeren. En ja hoor, bijna iedereen trapt nog in ook. Je moet wel een heel kritische consument zijn om je natuurlijke drang tot kopen door deze trucs te laten onderdrukken. Lees meer…
Lees hier ->>> meer over psychologie op deze website…
Kooplust opwekken in supermarkt: zo doen ze dat…
Duurste producten op ooghoogte
Ach je hebt het nodig en je kijkt niet verder dan je neus lang is. Verder zijn het de producten die je bekend voorkomen uit de reclame. Waarom bukken? Nou als je bukt, of even op je tenen gaat staan, scheelt dat zo dertig procent bij de kassa.
Zuivel staat achterin
Je moet je pakje melk, je yoghurt en je boter echt hebben. Helaas moet je hiervoor wel de hele winkel door sjouwen om er ook te komen.
Rustgevende muziek
Van rustige muziek gaat iets kalmerende uit. Je hoeft je niet te haasten, je hebt niet het gevoel dat je weg moet. Hetzelfde gebeurt met door het rustige kleurgebruik in de winkel.
Aanbiedingen
Je moet er wel snel bij zijn, anders gaat je beurt voorbij!
Kleurrijke en gezonde producten staan voor in de winkel
Daar worden we vrolijk van: van die mooi grote groene en gezonde appels of die heerlijk rode aardbeien. Stop je die eerst in je enorme kar, dan denk je onbewust: die heerlijke verse gevulde koeken kan ik dan ook wel meenemen. Ik heb namelijk ook heel veel gezonde producten gekocht!
Heerlijke geur van vers gebakken brood
Als het lekker ruikt, dan gaan onze hormonen op tilt. Met een beetje geluk loopt het water je in de mond. Het omgekeerde proces is het geval bij vieze luchtjes.
Grote winkelwagens
Die nodigt uit om er veel, heel erg veel in stoppen. Ook kan er veel in, zodat je niet een tweede karretje nodig hebt of besluit om toch maar wat minder te kopen.
Afronden op 99 of 95 cent
Acht euro klinkt toch duurder als € 7,99. 14,95 is net wat prettiger dan vijftien euro. Waarom? Ja, dat weten wij dan ook eigenlijk weer niet.