Naar een gezonder en langer leven: neem deze zeven stappen

0
1374
Gezond oud worden
Gezond oud worden

Naar een gezonder en langer leven: neem deze zeven stappen

Wie wil dat nu niet, een gezond en lang leven. Hier onder zijn zeven zaken die daarbij onontbeerlijk zijn. Het vergt enige discipline, maar dan krijg je er hoogstwaarschijnlijk er een paar jaar bij en ook nog eens op een een leuke manier. Het is natuurlijk helemaal aan je zelf, maar wij zeggen doen! De stappen hebben daarbij ook nog eens wetenschappelijke basis. Niks ‘fact free’ of ‘alternative facts’, gewoon echt waar. Lees meer…

Naar een gezonder en langer leven: neem deze zeven stappen
Naar een gezonder en langer leven: neem deze zeven stappen

Naar een gezonder en langer leven: neem deze zeven stappen

Hoe blijven we nu langer en gezonder op deze wereld rondwandelen? Nou gewoon zo:

  1. Wandelingetjes maken
  2. Je weet toch: goed voor de bloedsomloop en in de natuur. Dat laatste vermindert ook nog eens je stressniveau. Lees hier bijvoorbeeld: Waarom buiten zijn goed voor je is.

  3. Een beetje minder gewicht
  4. Zo moeilijk is dat echt niet. Lees bijvoorbeeld: Wil je afvallen? Stel jezelf onmogelijke doelen! en Waarom val ik niet af of 23 redenen waarom je niet afvalt. Bonen, erwten en linzen eten helpt ook enorm zoals je HIER>>> kunt lezen.

  5. Water drinken
  6. Je bestaat voor 80% uit water, dus aanvullen met gemeentepils dat lichaam. Spoelt alles lekker door, is veel beter dan alle gesuikerde drankjes en kost nog geen € 0,65 per 1.000 liter… Verder val je er ook nog eens van af!

  7. Wekelijks een maaltje vis
  8. Is vis gezond? Ons Nederlandse Voedingscentrum denkt van wel…

    De meeste vis (en schaal- en schelpdieren) is rijk aan de vitamine B12 en de mineralen jodium, fosfor en seleen. Het is een bron van vitamine B6. Vis bevat van nature eiwit en vet. Vette vis is bovendien rijk aan vitamine D en B2 en bevat vitamine A. Vislever is rijk aan vitamine A. Vis bevat ijzer, maar minder dan vlees, omdat er minder bloed in zit. Onderstaande gezondheidseffecten gelden ook voor schaal- en schelpdieren.

    Bescherming tegen hart- en vaatziekten
    In vergelijking met vlees bevat vis meer onverzadigd vet. Het verschilt per vissoort hoe het vet precies is samengesteld. Een deel van het onverzadigde vet bestaat uit de visvetzuren DHA en EPA. Vis eten is vooral belangrijk vanwege deze visvetzuren. Er zijn sterke aanwijzingen dat het eten van vis samenhangt met een lager risico op hart en vaatziekten. Bijvoorbeeld het eten 5 keer per week vis ten opzichte van minder dan eens per maand hangt samen met een ongeveer 20% lager risico op bepaalde hartziekten. Maar ook in minder extreme gevallen levert het eten van vis al een gezondheidswinst op: minimaal 1 keer per week vis eten ten opzichte van
    minder dan eens per maand hangt samen met een 10% lager risico op beroerte. Lees meer over het beoordelen van risico’s.

    Sterfte
    Minimaal 1 keer per week vis eten ten opzichte van minder dan eens per maand hangt samen met een ongeveer 15% lager risico op overlijden aan bepaalde hartziekten. De grootste gezondheidswinst in relatie tot sterfte aan deze hartziekten is gevonden voor mensen die minimaal één keer per week vis eten ten opzichte van mensen die (bijna) nooit vis eten.

  9. Lekker diep slapen
  10. Niet iedereen is een ster in slapen, niet iedereen is Doornroosje. Lees hier de 20 Oplossingen voor slapeloosheid.

  11. Minder stressen
  12. Hier vindt je alles over (het voorkomen van) stress en hier 12 geweldige anti-stresstips.

  13. Tien keer meer tomaten
  14. Ja, deze is nieuw voor ons. Doet schijnbaar wonderen in het voorkomen van bijvoorbeeld prostaatkanker. Onderzoekers bestudeerden het eetpatroon en de leefstijl van 1.806 mannen met prostaatkanker en 12.005 gezonde mannen. Mannen die elke week meer dan tien porties verse tomaten of tomatenproducten aten, bleken hiermee hun risico op prostaatkanker met 18 procent te verlagen. Bron: Gezondheidsnet.nl

Geef een reactie