Pas op voor te veel SEO-optimalisatie

Pas op voor te veel SEO-optimalisatie
Pas op voor te veel SEO-optimalisatie

Pas op voor te veel SEO-optimalisatie

SEO optimalisatie is essentieel om je website hoger in de zoekmachine te laten scoren. Te veel optimalisatie kan echter de kwaliteit van je website schaden. Wanneer je je website volstopt met veel zoekwoorden en links, zal je site moeilijk te lezen zijn.

Bezoekers zullen ongetwijfeld geïrriteerd raken. Over optimalisatie kan leiden tot een slechtere user interactie. Je bezoekers zullen merken dat je blog helemaal niet informatief is.

Dan zullen ze niet geïnteresseerd zijn in de producten die je aanbiedt. Ook zullen ze je website niet meer bezoeken. Dus, wat zijn de kenmerken van een over-geoptimaliseerde website? Hier zijn enkele indicatoren waar je op moet letten.


Lees hier ->>> meer over internet op deze website.


Vermijd keyword stuffing

Te veel SEO-optimalisatie wordt aangegeven door keyword stuffing. Je dwingt om veel zoekwoorden aan je tekst toe te voegen. Het resultaat is dat je tekst moeilijk te begrijpen is.

Het plaatsen van een aantal zoekwoorden kan je helpen om je ranking te verbeteren. Google kan herkennen waar je website over gaat en zal dienovereenkomstig worden gerankt. Houd er echter rekening mee dat over geoptimaliseerde tekst onleesbaar zal zijn.

Je tekst wordt nog verschrikkelijker als je het zoekwoord in elke zin plaatst. Zelfs als mensen op dit zoekwoord zoeken, zal het onhandig aanvoelen om je bericht te lezen.


Voorkom dat je snel te veel backlinks verkrijgt

Het hebben van veel backlinks kan je positie in de zoekmachine ondersteunen. Als je echter in korte tijd te veel backlinks opbouwt, zal dit verdacht lijken voor Google.

Het is beter als je links van hoge kwaliteit bouwt, zodat Google de kwaliteit van je website kan vertrouwen. Houd er rekening mee dat SEO-experts aanbevelen dat het maximale aantal links dat op een dag wordt gebouwd, tussen 30 en 100 links ligt.

Deze gegevens zijn echter afhankelijk van het type branche, traffic niveau en doelgroepen. Waar je rekening mee moet houden, is dat je prioriteit geeft aan kwaliteit in plaats van kwantiteit.


Gebruik geen zoekwoord rijke ankers

De meest voorkomende fout bij het maken van een blogbericht is het gebruik van een overgeoptimaliseerde ankertekst voor je interne link. Google houdt niet van ankertekst die zoekwoorden of exacte URL’s gebruikt. Het kan een rode vlag zijn voor zoekmachineoptimalisatie.

In sommige gevallen kan ankertekst die overeenkomt met URL een positieve bijdrage leveren aan SEO. Als je dit type koppeling echter te veel doet, kun je bestraft worden. Bovendien moet je ook te veel links naar je startpagina en navigatie pagina’s vermijden. Wanneer je je interne links maakt, mag je je links niet naar deze pagina’s verwijzen.