Top 10 beste sporten om vet te verbranden

Top 10 sporten om vet te verbranden
Top 10 sporten om vet te verbranden

Beste porten om vet te verbranden

Wat moet je toch doen om van die kilo’s te veel af te komen. Heb je de energie? Probeer dan één of twee van deze onderstaande sporten. Lees meer…


Lees hier ->>> meer over gezondheid op deze website.


Top beste 10 sporten om vet te verbranden

Website: www.blog.playo.co


10) Gymnastiek – calorieën per uur: 334 tot 500

Gymnastiek veel enorme energie en fitness. Het is een sport waarbij prestatie, kracht, snelheid, flexibiliteit, balans en coördinatie centraal staan.

Deze sport vereist een hoog energieniveau en fitheid. Dat is de reden waarom de gymnasten de slankste en mooiste lichamen in de sport hebben.


Wist je dat: aardig zijn goed voor je gezondheid is!


9) Basketbal – calorieën per uur: 496 tot 687

Basketbal omvat rennen, springen, strekken, voetenwerk en een alerte geest.


8) Racketsporten – calorieën per uur: 390 tot 780

De racketsporten, waaronder tennis en squash, zijn prima activiteiten die constante beweging vereisen. Het is een goede training, mits je geen slechte knieën of enkels hebt.

Voor het beste fysieke voordeel is één op één spelen beter dan de dubbelen, omdat je je dan meer moet inspannen. Je schouders, onderarmen en heupen krijgen training, ook voor beginners.


Zie hier top 10 gewoonten die je leven verlengen.


7) Zwemmen – calorieën per uur: 500 tot 800

De grootste kwaliteit van zwemmen is dat het geen invloed heeft op de belasting van je gewrichten en het is een geweldige toner.

Je gebruikt al je spieren in je lichaam om jezelf voort te bewegen in het water. Dit inclusief je nek, je gezicht tot aan je teenspieren. Je ontwikkelt spierkracht, je houding en flexibiliteit.

Zwemmen zorgt ook voor een effectieve aerobe training. Leeftijd, blessures of obesitas, dan is zwemmen de prima optie.


6) Parkour – calorieën per uur: 600 tot 800

Deze sport kent vele en verschillende bewegingspatronen, die elk veeleisend zijn voor je spieren. Parkour is een sport die veel calorieën verbrandt. Het omvat hindernisbanen, rennen, klimmen, slingeren, springen en rollen, afhankelijk van de gegeven situatie.


Wist je dat een gezond dieet zorgt voor grotere hersenen.


5) Voetbal – calorieën per uur: 600 tot 900

Voetballen traint je spieren en hart op verschillende manieren. Het bouwt je spiermassa op en je verbrandt meer calorieën omdat je zowel langzame als snelle spiervezels gebruikt.

Voetbal bouwt en behoudt spiermassa, waardoor je metabolisme wordt gestimuleerd in plaats van spierverlies aan te moedigen. Je riskeert met voetballen wel blessures.


4) Fietsen en wielrennen – calorieën per uur: 670 tot 1.000

Fietsen is geschikt voor iedereen en elke leeftijd. Het helpt bij het verbranden van vetten, verbetert je gezondheid en brengt je in de juiste vorm. Het versterkt ook de belangrijkste spiergroepen in de benen: de quadriceps, bilspieren, hamstrings en kuiten.


Wist je dat samen drinken je gelukkig maakt.


Top 3 beste sporten om vet te verbranden


3) Boksen – calorieën per uur: 800 tot 1.000

Boksen vereist enorme training, van touwtjespringen tot sparren. Uithoudingsvermogen, behendigheid, voetenwerk, snelle reflexen: het is allemaal aanwezig. Bovendien verbrand je een vele en vele calorieën, wat essentieel is bij het verminderen je buikvet.


2) Vechtsporten – calorieën per uur: 700 tot 1.100

Of je nu karate, judo, taekwondo of een andere vechtsport beoefent: altijd goed. Elke activiteit waarbij je snel en op verschillende manieren beweegt is goed voor de verbranding.

Het gaat er niet om om iemand in elkaar te kunnen slaan, het gaat velen echt alleen om de sport en de bijbehorende training.


1) Sprinten – calorieën per uur: 900 tot 1.500

Als je snel wilt afvallen of calorieën wilt verbranden, dan is sprinten de manier. Door te sprinten ga je sneller en harder ademen en stijgt de hoeveelheid zuurstof in je bloed. Dit helpt je lichaam te ontgiften.

Sprinten versterkt ook je spieren en verhoogt de stofwisseling en hartslag. Het dagelijks uitvoeren van korte sprints met tussenpozen verhoogt de hartslag, de bloedcirculatie en verhoogt ook de lichaamstemperatuur. Al deze activiteiten helpen je om in korte tijd af te vallen.


Wist je dat een hartaanval het meest waarschijnlijk is met kerst.


Top 10 beste sporten om vet te verbranden

  1. Sprinten – calorieën per uur: 900 tot 1.500
  2. Vechtsporten – calorieën per uur: 700 tot 1.100
  3. Boksen – calorieën per uur: 800 tot 1.000
  4. Fietsen en wielrennen – calorieën per uur: 670 tot 1.000
  5. Voetbal – calorieën per uur: 600 tot 900
  6. Parkour – calorieën per uur: 600 tot 800
  7. Zwemmen – calorieën per uur: 500 tot 800
  8. Racketsporten – calorieën per uur: 390 tot 780
  9. Basketbal – calorieën per uur: 496 tot 687
  10. Gymnastiek – calorieën per uur: 334 tot 500