Top 10 marketingtrends voor 2023 volgens Adobe

Top 10 marketingtrends voor 2023 volgens Adobe
Top 10 marketingtrends voor 2023 volgens Adobe

Marketingtrends voor 2023 volgens Adobe

De wereld van contentmarketing verandert voortdurend terwijl dominante trends komen en gaan. Je moet op de hoogte blijven van wat vandaag populair is als je morgen de concurrentie voor wilt blijven. Lees meer…


Zie hier ->>> meer over innovatie op deze website.


Top 10 marketingtrends voor 2023 volgens Adobe

Bron: www.business.adobe.com


1. Korte video’s

In de huidige mediaomgeving is video koning. De gemiddelde gebruiker kijkt nu wekelijks 19 uur aan videocontent . Maar video is geen nieuwe trend – de meeste marketeers weten al hoe belangrijk het is.

Video is het populairste kanaal voor B2B-marketing en de hete nieuwe trend is video in korte vorm.

TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts behoren nu tot de meest populaire media voor merken, dankzij de afnemende aandachtsspanne van consumenten. Inderdaad, short-form video is goed voor 80% van al het mobiele dataverkeer .

Korte video’s zijn ook geweldig voor uw merk. Je kunt meer content produceren in minder tijd – en kijkers zijn eerder geneigd om een ​​kortere video te zien die meteen ter zake komt.


Zie hier de Top 10 beroemdste liedjes ter wereld met videoclips.


2. Empathie en mensgerichte inhoud

Vermijd het produceren van bedrijfsgericht of afstandelijk materiaal. Je inhoud moet duidelijk maken dat je contact maakt met je klanten, anders komt het niet bij uw publiek terecht.

Leun naar herkenbaarheid, emoties en empathie. Dat is de sleutel tot het opbouwen van echte verbindingen met je volgers.


3. Strategische SEO

Schrijf eerst voor mensen vóór zoekmachines. Het klinkt contra-intuïtief, maar zoekmachines hebben ontdekt wat gebruikers willen.

In plaats van een met zoekwoorden beladen poging tot rangschikking voor een zoekopdracht te maken, moet u de autoriteit over een onderwerp worden. Streef ernaar om de beste bron te zijn over welk onderwerp je ook bespreekt.


4. Op inhoud gebaseerde inkomsten

Content is niet alleen een brandingtool of een middel om shoppers naar je site te halen. Content is de manier om inkomsten te genereren. Dit betekent dat je niet alleen een merk bent, maar ook een mediabedrijf en influencer.


Zie hier de Top 10 mensen die Gen Z inspireren 2022.


5. Waarde gedreven content gemaakt voor klanten

In 2023 moet content voldoen aan de behoeften van de klant en waarde toevoegen aan hun beleving. Personalisatie is de oplossing. Hierdoor kun je content direct afstemmen op de wensen en behoeften van specifieke klanten.


6. Belang van gebruikerservaring

Het is zo dat consumenten tegenwoordig hoger verwachtingen hebben. Je kunt de beste inhoud ter wereld hebben, maar als een slechte ervaring hebben met je website, houdt alles op.


Zie hier de beste en simpelste merk ter wereld met de beste service is Netflix – Top 10


7. Hoogwaardige inhoud

Schrijf goede whitepapers en voer enquêtes uit voor je merk. Het kost moeite, maar het is effectief. 48% van de marketeers zegt dat onderzoeksrapporten de beste resultaten opleverden van al hun inspanningen op het gebied van contentmarketing in 2021.


8. Data, AI, automatisering en Metaverse

Dankzij technologie kun je een enorme hoeveelheid gegevens verzamelen, waardoor je inhoud hyperpersonaliseert en meer resultaten behaalt.


Zie hier de 25 beste podcasts 2022 volgens The Times.


9. De dominantie van podcasts

Podcasts zijn ook een ongelooflijk effectieve manier om de verkoop te stimuleren, aangezien 60% van de luisteraars aangeeft naar een product te zoeken nadat ze erover op een podcast hebben gehoord.


Zie hier de Top 10 meest populaire podcasts ter wereld 2022.


10. Waarom consistentie belangrijk is

Consumenten hebben tijdens de pandemie veel vertrouwen verloren in merken en instellingen. Consistentie is iets waar ze nu naar hunkeren, dus geef het ze in de vorm van regelmatige contentcreatie.


Top 10 marketingtrends voor 2023 volgens Adobe

  1. Korte video’s
  2. Empathie en mensgerichte inhoud
  3. Strategische SEO
  4. Op inhoud gebaseerde inkomsten
  5. Waarde gedreven content gemaakt voor klanten
  6. Belang van gebruikerservaring
  7. Hoogwaardige inhoud
  8. Data, AI, automatisering the metaverse
  9. De dominantie van podcasts
  10. Waarom consistentie belangrijk is