Top 10 populairste sociale media 2019

0
837
Top 10 populairste sociale media 2019
Top 10 populairste sociale media 2019

Top 10 populairste sociale media 2019

Zeven miljard aardbewoners zullen 150 miljard keer gebruik maken van de onderstaande sociale media in 2019. Dat zijn toch fenomenale aantallen. Zie hieronder de top 10 populairste sociale media 2019.


Lees hier ->>> meer interessante artikelen over internet op deze website…


Top 10 populairste sociale media 2019
Top 10 populairste sociale media 2019

Top 10 populairste sociale media 2019


10. TikTok – 6 miljard gebruikers per jaar

Met TikTok is het mogelijk om video’s te maken waarin de gebruiker playbackt en danst, met of zonder muziek erbij.


9. Qzone 7,5 miljard gebruikers per jaar

Qzone is Chinese app, in de markt gezet in 2005 door Tencent. Hiermee kunnen gebruikers blogs schrijven, dagboeken bijhouden, foto’s verzenden, naar muziek luisteren en ook video’s bekijken.


8. Tumblr – 7,7 miljard gebruikers per jaar

De website Tumblr stelt gebruikers in staat om bijvoorbeeld tekst, stilstaande en bewegende beelden, citaten, links en geluidsopnamen in een „tumblrlog“ openbaar te maken. Gebruikers kunnen ook blogs van andere gebruikers volgen. Een groot deel van de functies van de website is toegankelijk vanaf het “dashboard”, waar de inhoud en berichten van de gevolgde blogs gebundeld verschijnen.


7. QQ – 10 miljard gebruikers per jaar

Tencent QQ is een een voorbeeld van Chinese instant messenger (IM) voor Windows, OS X en iOS. Het is de populairste IM in China. Het programma is beschikbaar is in het Chinees, Engels, Frans en Japans.


6. Instagram – 12 miljard gebruikers per jaar

Instagram, ook weer onderdeel van het bedrijf Facebook, is een website en gratis mobiele app om digitale foto’s en video’s met een speelduur tot 60 seconden uit te wisselen. De foto’s en video’s kunnen digitaal gefilterd worden en uitgewisseld op sociaalnetwerksites, zoals die van Instagram zelf.


5. WeChat – 12,5 miljard gebruikers per jaar

WeChat is een voorbeeld van een populaire socialemedia-app van het Chinese bedrijf Tencent. De app werd in 2011 uitgebracht. Het is vergelijkbaar met een combinatie van Twitter, Facebook en WhatsApp. Met WeChat is het ook mogelijk om rekeningen en goederen te betalen, zoals het kopen van een vliegticket of het bestellen van een taxi.


4. Messenger – 15,5 miljard gebruikers per jaar

Facebook Messenger is een dienst voor instant messaging, verbonden aan de sociaalnetwerksite Facebook. Dit platform is opgericht op in augustus 2011.

Messenger ondersteunt naast tekstberichten ook audioboodschappen en (video)bellen via het internet. Het is in enkele jaren uitgegroeid tot een groot (chat)netwerk van zo’n 900 miljoen actieve gebruikers (april 2016). Bekende concurrenten zijn bijvoorbeeld WhatsApp en de groeiende Telegram Messenger.


3. WhatsApp – 18 miljard gebruikers per jaar

WhatsApp is een cross-platform-berichtendienst voor smartphones en computers (WhatsApp moet wel geïnstalleerd zijn op uw telefoon), beveiligd met end-to-end encryptie. De app is ontworpen voor hedendaagse smartphones en maakt het mogelijk om via een internetverbinding met elkaar te chatten, bellen en onder andere foto’s, geluids- en video-opnamen en documenten met elkaar te delen.


2. YouTube – 23 miljard gebruikers per jaar

YouTube is een website van YouTube LLC en ook weer een dochteronderneming van Google Inc. Het is een site waar gebruikers kosteloos video’s kunnen publiceren en voorzien van reclame (of soms tegen betaling) kunnen bekijken. Ook behoort YouTube tot de top 3 van meest bezochte websites wereldwijd. Per dag worden er ongeveer 300.000 nieuwe video’s geplaatst (2016).


1. Facebook – 27 gebruikers miljard per jaar

Na registratie bij Facebook kunnen gebruikers ook een persoonlijk profiel aanmaken. Hierna kunnen ze zaken als vrienden (contactpersonen, contacten) toevoegen, berichten versturen, statussen plaatsen, foto’s posten, video’s delen en notificaties krijgen van “vrienden” die hun profiel updaten. Ook kunnen gebruikers van verschillende groepen lid worden en hun “vrienden” indelen in groepen, zoals “Vrienden van het werk” of “Goede vrienden”.


Geef een reactie