Top 10 praktische manieren om je geluksgevoel te verbeteren

Top 10 praktische manieren om je geluksgevoel te verbeteren
Top 10 praktische manieren om je geluksgevoel te verbeteren

Praktische manieren om je geluksgevoel te verbeteren

Een geluksstrategie bestaat uit drie delen. Als eerste moet je proberen om geluk te begrijpen. Of het nu gaat om het leren over de wetenschap van geluk, het bestuderen van filosofie of je onderdompelen in een geloofsbeoefening.

Ten tweede moet je goede gelukshygiëne toepassen. Dat is waar deze ideeën op aansluiten. Maak er een gewoonte van en niet als een incidentele actie.

Deel tot slot je ervaringen, kennis en vooruitgang met anderen. Dit helpt je je filosofie en gewoonten in je bewustzijn verankeren en kan ook nuttig zijn voor de ander. Lees meer.


Lees hier ->>> meer over geluk op deze website.


Top 10 praktische manieren om je geluksgevoel te verbeteren/

Bron: www.theatlantic.com


1. Investeer in familie en vrienden

Het helpt echt om te investeren in relaties door ervaringen te delen en tijd vrij te maken om samen door te brengen.


2. Ga bij een club

Door vrijwillig en regelmatig met andere mensen om te gaan ontstaat een gevoel van verbondenheid bevordert en dit beschermt tegen eenzaamheid en isolement.


3. Houd jezelf mentaal en fysiek in beweging

Simpel gezegd: probeer dan elke dag een uur te wandelen en een uur te lezen (niet voor je werk!)


Het is zo eenvoudig… Sport, geen schermen: de sleutel tot gelukkigere, gezondere kinderen.


4. Praktiseer ‘geloof’

Dit klinkt misschien vreemd als je ongelovig bent, maar je kan religie echter breder opvatten. Bijvoorbeeld als een spiritueel of filosofisch pad op zoek waarheden die verder gaan dan je bekrompen dagelijkse leven.


5. Beweeg!

Het is al meerdere malen aantoont dat regelmatige lichaamsbeweging van je stemming en het sociaal functioneren verbeteren.


Ook gewoon doen! Partners die hun inkomsten delen zijn gelukkiger zegt onderzoek.


6. Wees aardig

Aardig zijn blijkt consequent sterk en positief gecorreleerd te zijn met geluk en is ook niet zo’n moeilijk om in de praktijk te brengen.


7. Wees vrijgevig

Je altruïstisch gedragen beloont de hersenen met geluksverhogende boosts van dopamine, serotonine en oxytocine.


8. Houd je gezondheid gaten

Bezoek op tijd de dokter en de tandarts niet en zoe hulp als je er mentaal doorheen zit en relaties of sociale activiteiten je belemmeren.


9. Ga de natuur in

Vele studies laten zien dat wandelen in een groene omgeving, in vergelijking met wandelen in de stad, je stressniveau verlaagt, je positieve stemming verhoogt en het je geheugen verbetert.


10. Spreek af met je collega’s buiten het werk om

Werkvriendschappen vergroten de betrokkenheid van werknemers en hangt samen met zowel geluk als productiviteit.


Antwoord op de vraag: wanneer maakt werken gelukkig?