Top 10 voedingsmiddelen om af te vallen en je energie te behouden

Havermout - Top 10 voedingsmiddelen om af te vallen en je energie te behouden
Havermout - Top 10 voedingsmiddelen om af te vallen en je energie te behouden

Voedingsmiddelen om af te vallen en je energie te behouden

Het behouden van een optimaal energieniveau terwijl je afvalt, is één van de belangrijkste factoren voor je afvalsucces op termijn.

Het is één van de redenen waarom veel diëten die een drastische vermindering van calorieën en voedselgroepen vereisen, niet werken. Je hebt zo’n gebrek aan energie dat je afhaakt. Lees meer…


Lees hier ->>> meer over afvallen op deze website.


Top 10 voedingsmiddelen voor gewichtsverlies voor maximale energie

Bron: www.healthymummy.com


10. Water

Zonder water kan je lichaam geen energie opwekken en zelfs lichte uitdroging kan leiden tot vermoeidheid en gebrek aan concentratie. Drink voldoende water zodat uw urine lichtgeel is, niet helder of donkergeel.

Begin je dag met een groot glas bij het ontbijt en neem altijd een fles water mee om in de loop van de dag te drinken om je energieniveau op peil te houden.


Zie hier de Top 10 grootste waterparken ter wereld!


9. Yoghurt

Yoghurt is een uitstekende bron van tyrosine, een soort eiwit dat helpt bij de aanmaak van adrenaline en dopamine.

Dopamine zorgt dat je opfleurt en alert blijft. Probeer biologische of Griekse yoghurt, omdat het minder vol zit met kunstmatige ingrediënten, suikers en conserveermiddelen.


8. Eieren

Eidooiers zijn van nature rijk aan B-vitamines die verantwoordelijk zijn voor het omzetten van voedsel in energie.

Ze bevatten ook eiwitten van de hoogste kwaliteit, die vooral nodig zijn na een intensieve trainingssessie wanneer spierafbraak het meest voorkomt. Gepocheerde of gekookte eieren zijn een perfecte keuze voor een gezonde snack.


Zie hier: waarom brengt de paashaas paaseieren?


7. Rood vlees

Behalve dat het een uitstekende bron van eiwitten is, bevat mager rood vlees bijzonder veel ijzer en B-vitamines. IJzer speelt een essentiële rol bij het transport van zuurstof door het lichaam.

Een ijzertekort betekent dat er minder zuurstof aan de cellen wordt afgegeven, waardoor je je uitgeput kunt voelen.


Zie hier: 42% van de consumenten zal vlees vervangen door plantaardig voedsel.


6. Amandelen

Amandelen zitten boordevol magnesium, een mineraal dat van vitaal belang is om het voedsel dat je eet om te zetten in energie.

Ook is het rijk aan eiwitten en gezonde vetten, waardoor ze een perfecte snack zijn om je eetlust te bedwingen. Streef ernaar om ongeveer 10-15 amandelen per dag te eten.


Zie hier: de Top 100 meest voedzame voedsel ter wereld.


5. Bananen

Bananen zijn niet dikmakend of slecht voor gewichtsverlies. Ze bevatten ze vrijwel geen slecht vet en zijn ze een handige bron van kalium, wat helpt het energieniveau te verhogen door de normale bloeddruk en hartritmes te handhaven.

Bananen bevatten ook heilzame koolhydraten, waardoor je een natuurlijke energieboost krijgt die je helpt om op het goede spoor te blijven tussen de maaltijden door.


4. Avocado

De gezonde vetten in avocado’s zijn zeer goed voor je cognitieve functies, zoals geheugen en concentratie. Ze zitten ook boordevol vitamine C en E, krachtige antioxidanten om je huid glad en jeugdig te houden.


3. Bladgroenten

Bladgroenten zijn rijk aan chlorofyl, een verbinding die door planten wordt gebruikt om zonlicht om te zetten in bruikbare energie. Een grote salade is rijk aan vezels, vitamines en krachtige antioxidanten, vooral vitamine C.

Voldoende vitamine C binnenkrijgen is niet alleen cruciaal om gezond te blijven, het helpt je lichaam ook om ijzer op te nemen, een belangrijke voedingsstof om vermoeidheid tegen te gaan.


Zie hier: de Top 10 gezondste groenten – Een vitaminerijk lijstje


2. Linzen

Ze zijn goedkoop en veelzijdig. Linzen leveren zowel koolhydraten als eiwitten, waardoor ze een uitgebalanceerde aanvulling zijn op elke maaltijd.

Ze bevatten ook weinig vet en zijn een goede bron van ijzer, een belangrijk mineraal voor het op peil houden van het energieniveau. Voeg ze toe aan salades of groentepasteitjes.


1. Havermout

Haver heeft een lage glycemische index en is een rijke bron van vezels die je een aanhoudende energieboost geven. Haver bevat ook stressverlagende B-vitamines, die helpen koolhydraten om te zetten in bruikbare energie.

Voor de beste voedingskick, blijf uit de buurt van instant haver of suikerachtige variëteiten. Kies natuurlijke havermout en zoet met yoghurt, fruit en kaneel.


Top 10 voedingsmiddelen om af te vallen en je energie te behouden

    1. Havermout
    2. Linzen
    3. Bladgroenten
    4. Avocado
    5. Bananen
    6. Amandelen
    7. Rood vlees
    8. Eieren
    9. Yoghurt
    10. Water