Top 10 wereldwijde consumententrends 2022

Top 10 wereldwijde consumententrends 2022
Top 10 wereldwijde consumententrends 2022

Wereldwijde consumententrends 2022

Het marktonderzoeksbureau Euromonitor International beschrijft hier de trends die het consumentengedrag en bedrijfsstrategieën in het komende jaar zullen motiveren. Er staan nog wel een aantal onvertaalbare Engelse termen in, maar dat mag de pret niet drukken. Lees meer…


Lees hier ->>> meer over het bedrijfsleven op deze website.


Top 10 wereldwijde consumententrends 2022


Back-upplanners

Consumenten vinden creatieve oplossingen om hun favoriete producten te kopen of zoeken naar de beste opties, aangezien verstoringen van de toeleveringsketen enorme tekorten veroorzaakt.


Zie hier de tien consumententrends voor 2021.


Klimaatveranderaars

Eco-angst en de klimaatnoodsituatie stimuleren milieu-activisme voor een netto-nuleconomie. In 2021 verminderde 35% van de wereldwijde consumenten actief hun CO2-uitstoot.


Digitale senioren

Oudere consumenten worden steeds slimmere techniek- en IT-gebruikers. Virtuele oplossingen worden afgestemd op de behoeften van dit uitgebreide online publiek.


Zie hier de top 10 Uitgaven van scholieren 2020 volgens het Nibud.


Financial Aficionados

Gedemocratiseerd geldbeheer stelt consumenten in staat hun financiële kennis en veiligheid te versterken. Meer dan de helft van de wereldwijde consumenten denkt dat ze de komende vijf jaar financieel beter af zullen zijn.


Zie hier de top 10 belemmeringen om milieuvriendelijker te zijn 2022.


The Great Life Refresh

Consumenten richten zich op persoonlijke groei en welzijn. Ze maken drastische veranderingen in het leven die hun waarden, passies en doel weerspiegelen.


The Metaverse Movement

Activerende, digitale 3D-ecosystemen beginnen sociale verbindingen te transformeren. De wereldwijde verkoop van AR/VR-headsets groeide tussen 2017 en 2021 met 56% en bereikte vorig jaar 2,6 miljard dollar.


Zie hier de top 100 meest innovatieve Nederlandse bedrijven van 2020.


Pursuit of Preloved

Tweedehandswinkels en peer-to-peer-marktplaatsen bloeien omdat consumenten op zoek zijn naar unieke, betaalbare en duurzame artikelen.


Zie hier de Top 100 meest klantgerichte bedrijven ter wereld 2022.


Rural Urbanites

Consumenten verhuizen naar veiligere, schonere en groenere buurten.


Zie hier: kooplust opwekken in supermarkt: zo doen ze dat…


Self-Love Seekers

Authenticiteit, acceptatie en inclusie staan ​​voorop bij levensstijlkeuzes en bestedingspatroon, aangezien consumenten hun ware ik omarmen.


De socialisatie-paradox

Golvende comfortniveaus zorgen voor een tegenstrijdige terugkeer naar het pre-pandemische leven. In 2021 nam 76% van de wereldwijde consumenten gezondheids- en veiligheidsmaatregelen bij het verlaten van het huis.


Zie hier de top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland van 2019.