Top 100 meest klantgerichte bedrijven ter wereld 2022
De meest klantgerichte bedrijven staan niet alleen bekend om hun geweldige klantervaring. Nee, ze zijn ook een geweldige plek om te werken, ze hebben een hoge klanttevredenheid en ze zijn innovatief. Lees meer:
Lees hier ->>> meer over het bedrijfsleven op deze website.
De beste klantgerichte bedrijven zijn gekozen op basis van de volgende criteria:
Klantgerichte mentaliteit
Hoe gaan bedrijven om met klanten via klantenservice en andere kanalen? Streeft het bedrijf ernaar om stress te verminderen met kwaliteitsproducten en -diensten? Zijn leidinggevenden betrokken bij klantervaringen? Bestaat er een cultuur waarin medewerkers enthousiast wakker worden om klanten te bedienen?
Zie hier de Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2019.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid en verantwoordelijkheid voor het milieu
Klanten willen dat bedrijven een standpunt innemen over racisme en ongelijkheid. Komen bedrijven op voor culturele thema’s als diversiteit en milieu? Geven ze prioriteit aan transparantie en duurzaamheid?
Zie hier de top 50 meest gewaardeerde bedrijven 2018 volgens Fortune is Apple.
Werknemerservaring
Zijn werknemers in staat hun werk goed te doen? Hebben ze de tools, de (fysieke) ruimte en cultuur om zich gewaardeerd te voelen en klanten te bedienen?
Zie hier de Top 50 grote bedrijven met de gelukkigste werknemers 2021.
Innovatie
Heeft het bedrijf creatieve manieren gevonden om problemen op te lossen? Zijn ze toonaangevend in hun branche en creëren ze innovatieve oplossingen? Innovatieve bedrijven vinden altijd nieuwe en betere manieren om hun klanten van dienst te zijn
Zie hier de Top 100 meest innovatieve landen ter wereld 2021, Nederland 6e!
Top 100 meest klantgerichte bedrijven ter wereld 2022
Bron: www.forbes.com
Retail
Over de nummer één:
Discount Tire staat bekend om zijn sterke cultuur en focus op samenwerking, klanten en integriteit. Het Treadwell-programma helpt klanten de juiste banden online te vinden voordat ze de winkel binnengaan, waardoor een gemengde winkelervaring tussen online en in de winkel wordt gecreëerd die tijd bespaart en medewerkers in staat stelt meer persoonlijke service te bieden.
1. Discount Tire
2. ThredUp
3. Lululemon
4. Depop
5. CVS Health
6. Target
7. Nike
8. Trader Joe’s
9. Ulta Beauty
10. Canada Goose
Restaurants
Over de nummer één:
De koffiegigant Starbucks wendde zich af van persoonlijk dineren om zijn drive-thru- en bezorgaanbod te verbeteren en blijft zijn toch al eersteklas app en beloningsprogramma versterken. Het innovatieve Deep Brew AI-systeem stroomlijnt de activiteiten, zodat medewerkers klanten beter van dienst kunnen zijn.
1. Starbucks
2. Oat Haus
3. Goldbelly
4. Beyond Meat
5. McCormick
6. McDonald’s
7. Fridge No More
8. Imperfect Foods
9. Brinker International
10. Three Wishes
Financiën
Over de nummer één:
Happy Money helpt klanten met redelijke of goede kredietscores bij het consolideren en aflossen van schulden met een hoge rente. Met een klantvriendelijkere en persoonlijkere benadering dan veel grote banken, stelt Happy Money klanten in staat om hun betalingsschema’s te personaliseren. Het haalt de boetes en verwarring uit schulden om klanten te helpen hun kredietscores te verhogen.
1. Happy Money
2. Mastercard
3. eXp Realty
4. Betterment
5. Capital One
6. Branch International
7. Fidelity
8. Seed Invest
9. Comerica
10. Privacy.com
Zorgsector
Over de nummer één:
Illumina richt zich op innovatie in onderzoek en producten op het gebied van genetische variatie, biedt mensen en gemeenschappen in nood toegang tot genetische tests en investeert in duurzame productie en producten.
1. Illumina
2. Bristol Myers Squibb
3. St. Jude Children’s Research Hospital
4. Boulder Care
5. Boston Scientific
6. Honeybee Health
7. Baxter
8. Merck
9. Carewell
10. GoodRx
B2B
Over de nummer één:
Shopify is door Fast Company uitgeroepen tot het nummer 1 meest innovatieve bedrijf en draaide tijdens de pandemie snel om om tools te lanceren om kleine bedrijven te ondersteunen bij hun overstap naar e-commerce. Het benadrukt lokale winkels in zijn app en ontwierp een plug-in om winkelbare advertenties op TikTok te maken.
1. Shopify
2. Accenture
3. Divvy
4. HP
5. Box
6. Clayco
7. Boston Consulting Group
8. Jacobs
9. Snowflake Computing
10. Calendly
Zie hier de Top 10 meest waardevolle merken in de Verenigde Staten 2023.
Technologie
Over de nummer één:
Apple was een leider in de respons op pandemie, aangezien het miljoenen gezichtsmaskers schonk, samenwerkte met Google om de inspanningen voor het opsporen van contacten te leiden en het hele winkelpersoneel onbeperkt betaald ziekteverlof gaf. In 2021 kondigde Apple zelfreparaties aan om klanten sneller en beter van dienst te kunnen zijn.
1. Apple
2. Google
3. Framework
4. Juniper Networks
5. SimpliSafe
6. Intelligent Waves
7. Samsung
8. Tanium
9. AT&T
10. Mint Mobile
Hospitality
Over de nummer één:
Airbnb doneert regelmatig huisvesting in tijden van moeilijkheden, waaronder het aanbieden van 100.000 plaatsen voor gezondheidswerkers en eerstehulpverleners tijdens de pandemie en voor duizenden Oekraïense vluchtelingen. Toen reizen beperkt was, richtte Airbnb zich op digitale ervaringen om de missie van inclusie uit te breiden.
1. Airbnb
2. Tribute Hotels
3. Journera
4. Inspirato
5. Hilton
6. Delta
7. Hopper
8. EVEN Hotels
9. Dollar Car Rental
10. Hipcamp
Verzekeringen
Over de nummer één:
Blue Cross Blue Shield verstrekte goede informatie aan klanten tijdens de pandemie en schonk bijna $ 13 miljard aan COVID-hulpverlening. Het bedrijf verhoogde zijn klanttevredenheidsscores met meer dan 4% in 2021.
1. Blue Cross Blue Shield
2. Zego
3. Allstate
4. Root
5. State Farm
6. Haven Life
7. USAA
8. Eusoh
9. Metromile
10. Spot
Techniek en logistiek
Nvidia is uitgeroepen tot de #1 Best Place in Work in 2022 en een MIT Culture Champion voor zijn toonaangevende innovatie. Het bedrijf zet zich in voor de gemeenschap en organiseert jaarlijks een vrijwilligersevenement voor werknemers in plaats van een feest voor werknemers.
1. Nvidia
2. Applied Materials
3. OneTrack
4. Happy Returns
5. Analog Devices
6. Owens Corning
7. Resonance
8. Attabotics
9. Ranpak
10. Lockheed Martin
Automotive
Over de nummer één:
Met als doel om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn, verdubbelt Ford het gebruik van elektrische auto’s. De elektrische versie van zijn bestverkochte F-150 pick-up maakt elektrische voertuigen toegankelijk door milieuvriendelijk te zijn zonder in te leveren op vermogen.
1. Ford
2. Carvana
3. Canoo
4. Volkswagen
5. Tred
6. Holoride
7. Tesla
8. TrueCar
9. Hyundai
10. Honda