25 meest invloedrijke managementboeken ooit
25 meest invloedrijke managementboeken ooit
Volgens Time Magazine zijn de onderstaande boeken de 25 meest invloedrijke managementboeken ooit geschreven. Deze boeken zou je dus gelezen moeten hebben als je ook maar iets zou moeten managen. En er staan inderdaad wat pareltjes tussen.
Covey, Spencer, Goldratt, Collins, Senge, Drucker, Porter, Deming… Natuurlijk staan ze er allemaal in. Ze zijn allemaal verkrijgbaar voor de de smartreaders of iPads en ze kunnen daarom zo mee op vakantie of op zakenreis.
25 meest invloedrijke managementboeken ooit
Het doel, 25 meest invloedrijke managementboeken ooit geschreven
Één van de klassiekers die zeker niet mag ontbreken is het boek ‘Het Doel’ of ‘The Goal’ van Eliyahu Goldratt. Dit boek is al meer dan dertig jaar een internationale managementbestseller!
Dit boek heeft het managementdenken in de gehele westerse wereld veranderd. Niet voor niets werd Goldratt door het tijdschrift Fortune uitgeroepen tot “Goeroe van de industrie” en door Business Week uitgeroepen tot “Genie”.
Aan de hand van een spannend verhaal verklaart hij de basisprincipes van de beperkingentheorie, de Theory of Constraints, ontwikkeld door hem zelf. Al meer dan zes miljoen exemplaren wereldwijd verkocht
25 meest invloedrijke managementboeken ooit geschreven
The Age of Unreason (1989) van Charles Hand
Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies (1994) van Jim Collins and Jerry Porras, Lees hier → meer over Built to Last.
Competing for the Future (1996) van Gary Hamel en C.K. Prahalad
Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors (1980) van Michael E. Porter
Emotional Intelligence (1995) van Daniel Goleman
The E-Myth Revisited: Why Most Small Business Don’t Work and What to Do about It (1985) van Michael E. Gerber
The Essential Drucker (2001) van Peter Drucker
The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization (1990) van Peter Senge
First, Break All the Rules (1999) van Marcus Buckingham en Curt Coffman
The Goal (1984) van Eliyahu Goldratt
Good to Great: Why Some Companies Make the Leap … and Others Don’t (2001), door Jim Collins
Guerilla Marketing (1984) van Jay Conrad Levinson
How to Win Friends and Influence People (1936) van Dale Carnegie
The Human Side of Enterprise (1960) van Douglas McGregor
The Innovator’s Dilemma (1997) van Clayton Christensen
Leading Change (1996) van John P. Kotter
On Becoming a Leader (1989) van Warren Bennis
Out of the Crisis (1982) van W. Edwards Deming
My Years with General Motors (1964), door Alfred P. Sloan Jr.
The One Minute Manager (1982), door Kenneth Blanchard en Spencer Johnson
Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution (1993), door James Champy en Michael Hammer
The 7 Habits Of Highly Effective People (1989) van Stephen R. Covey
The Six Sigma Way: How GE, Motorola and other Top Companies are Honing Their Performance (2000) van Peter S. Pande, Robert P. Neuman en Roland R. Cavanagh
Toyota Production System (1988) van Taiichi Ohno
Who Moved My Cheese? (1998) van Spencer Johnson
Lees hier → meer over succes en management op de website.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!