, , , ,

25 meest invloedrijke managementboeken ooit

25 meest invloedrijke managementboeken ooit

Volgens Time Magazine zijn de onderstaande boeken de 25 meest invloedrijke managementboeken ooit geschreven. Deze boeken zou je dus gelezen moeten hebben als je ook maar iets zou moeten managen. En er staan inderdaad wat pareltjes tussen.

Covey, Spencer, Goldratt, Collins, Senge, Drucker, Porter, Deming… Natuurlijk staan ze er allemaal in. Ze zijn allemaal verkrijgbaar voor de de smartreaders of iPads en ze kunnen daarom zo mee op vakantie of op zakenreis.

25 meest invloedrijke managementboeken ooit

Het doel, 25 meest invloedrijke managementboeken ooit geschreven

Één van de klassiekers die zeker niet mag ontbreken is het boek ‘Het Doel’ of ‘The Goal’ van Eliyahu Goldratt. Dit boek is al meer dan dertig jaar een internationale managementbestseller!

Dit boek heeft het managementdenken in de gehele westerse wereld veranderd. Niet voor niets werd Goldratt door het tijdschrift Fortune uitgeroepen tot “Goeroe van de industrie” en door Business Week uitgeroepen tot “Genie”.

Aan de hand van een spannend verhaal verklaart hij de basisprincipes van de beperkingentheorie, de Theory of Constraints, ontwikkeld door hem zelf. Al meer dan zes miljoen exemplaren wereldwijd verkocht


25 meest invloedrijke managementboeken ooit geschreven


 

The Age of Unreason (1989) van Charles Hand


Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies (1994) van Jim Collins and Jerry Porras, Lees hier → meer over Built to Last.


Competing for the Future (1996) van Gary Hamel en C.K. Prahalad


Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors (1980) van Michael E. Porter


Emotional Intelligence (1995) van Daniel Goleman


The E-Myth Revisited: Why Most Small Business Don’t Work and What to Do about It (1985) van Michael E. Gerber


The Essential Drucker (2001) van Peter Drucker


The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization (1990) van Peter Senge


First, Break All the Rules (1999) van Marcus Buckingham en Curt Coffman


The Goal (1984) van Eliyahu Goldratt


Good to Great: Why Some Companies Make the Leap … and Others Don’t (2001), door Jim Collins


Guerilla Marketing (1984) van Jay Conrad Levinson


How to Win Friends and Influence People (1936) van Dale Carnegie


The Human Side of Enterprise (1960) van Douglas McGregor


The Innovator’s Dilemma (1997) van Clayton Christensen


Leading Change (1996) van John P. Kotter


On Becoming a Leader (1989) van Warren Bennis


Out of the Crisis (1982) van W. Edwards Deming


My Years with General Motors (1964), door Alfred P. Sloan Jr.


The One Minute Manager (1982), door Kenneth Blanchard en Spencer Johnson


Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution (1993), door James Champy en Michael Hammer


The 7 Habits Of Highly Effective People (1989) van Stephen R. Covey


The Six Sigma Way: How GE, Motorola and other Top Companies are Honing Their Performance (2000) van Peter S. Pande, Robert P. Neuman en Roland R. Cavanagh


Toyota Production System (1988) van Taiichi Ohno


Who Moved My Cheese? (1998) van Spencer Johnson



Lees hier → meer over succes en management op de website.


0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *