, , , , , ,

Top 10 meest waardevolle Chinese merken 2023

Meest waardevolle Chinese merken 2023

De totale waarde van de 300 meest waardevolle Chinese bedrijven bedroeg in 2023 $945,9 miljard, volgens het rapport van Hurun Research Institute en Focus Media uit februari 2024.

De top drie van meest waardevolle Chinese merken zijn Kweichow Moutai, Wuliangye en WeChat, waarbij Kweichow Moutai voor de zesde keer op rij bovenaan de lijst staat. Lees meer…


Lees hier → meer over China op deze website.


TTop 10 meest waardevolle Chinese merken 2024

Bron: www.chinadaily.com.cn


10. Pingan Group – 13 miljard euro

Ping An Insurance Company of China, Ltd, is een Chinese holding actief in de bank- en verzekeringssector. Het bedrijf is in 1988 opgericht en heeft als belangrijkste dochters: Ping An Life Insurance Company of China, Ltd.


10. BYD – 13 miljard euro

BYD Auto is een Chinese autofabrikant met als basis Shenzhen, Guangdong, China. Dit bedrijf in 2003 opgericht als een onderdeel van de BYD Company Limited. De Engelse slogan van BYD Auto is Build Your Dreams. In 2020 verkocht BYD iets minder dan een half miljoen auto’s.


Zie hier de Top 10 grootste autofabrikanten China 2023.


9. Meituan – 13 miljard euro

Meituan is een Chinees winkelplatform voor lokale consumentenproducten en retaildiensten, waaronder entertainment, dineren, bezorging, reizen en andere diensten. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Peking en werd in 2010 opgericht door Wang Xing.


Zie hier de Top 10 grootste bedrijven ter wereld qua marktwaarde 2024.


8. National Cellar 1573 – 16 miljard euro

National Cellar 1573 is één van de bekendste wijnproducenten uit China. De productie gaat terug tot 1573 (Ming-dynastie). Het recept is mondeling van generatie op generatie doorgegeven. De wijn wordt inmiddels met groot succes wereldwijd verkocht.


6. Pinduoduo – 24,9 miljard euro

Pinduoduo Inc. is een Chinese online retailer waarbij de landbouwsector haar producten kan verkopen.

Website: www.pinduoduo.com


Zie hier de Top 100 meest waardevolle merken ter wereld 2022.


6. Tencent – 24,9 miljard euro

Tencent is één van de grootste internetportalen van China. De diensten omvatten sociale netwerken, muziek, webportals, e-commerce, mobiele games, internetdiensten, betalingssystemen, smartphones en online games voor meerdere spelers.


Zie hier de Top 30 beroemdste Chinezen aller tijden.


5. Douyin – 13 miljard euro

Douyin is het meest gebruikte platform voor het delen van video’s in China en levert inhoud aan 400 miljoen dagelijkse kijkers. Dit platform stelt een ieder in staat video te maken en te delen.


4. ChungHwa – 27,4 miljard euro

Chunghwa is een Chinees sigarettenmerk geproduceerd door de Shanghai Tobacco Group, een dochteronderneming van China Tobacco. Het merk Chunghwa wordt op de markt gebracht als een premiummerk, het verpakkingsontwerp is helderrood van kleur met het Tiananmen en de Huabiao-pilaren in goud op de voorkant.


T3. WeChat – 28,7 miljard euro

WeChat is een online sociaal netwerk en chatapp van het Chinese bedrijf Tencent.


2. Wuliangye – 33 miljard euro

Wuliangye, is een distilleerderij met het hoofdkantoor in Yibin, Sichuan, China en ze produceren baijiu. Baijiu is een kleurloze Chinese drank die doorgaans tussen de 35% en 60% alcohol bevat. Elk type baijiu gebruikt zijn eigen type qū voor fermentatie om een ​​duidelijk en karakteristiek smaakprofiel te creëren.


Zie hier de 10 belangrijkste exportproducten van China 2020.


1. Kweichow Moutai – 130 miljard euro

Kweichow Moutai - Top 10 meest waardevolle Chinese merken 2023

Kweichow Moutai – Top 10 meest waardevolle Chinese merken 2023

De geschiedenis van deze traditionele Chinese drank gaat meer dan 2000 jaar terug, met een belangrijke evolutie tijdens de Qing-dynastie (1644-1912), toen Chinese distilleerders geavanceerde en unieke technieken introduceerden voor de verwerking van dit onderscheidende type drank.

Website: www.moutai.be


Zie hier de Top 10 grootste adverteerders in Nederland 2023.


Top 10 meest waardevolle Chinese merken 2023

  1. Kweichow Moutai – 130 miljard euro
  2. Wuliangye – 33 miljard euro
  3. WeChat – 28,7 miljard euro
  4. ChungHwa – 27,4 miljard euro
  5. Douyin – 13 miljard euro
  6. Pinduoduo – 24,9 miljard euro
  7. Tencent – 24,9 miljard euro
  8. National Cellar 1573 – 16 miljard euro
  9. Meituan – 13 miljard euro
  10. Pingan Group – 13 miljard euro
  11. BYD – 13 miljard euro