10 zakelijke lifehacks voor meer business
10 zakelijke lifehacks voor meer business
Op de reis naar succes zijn er verschillende gouden regels die je in gedachten moet houden en geweldige technieken en hacks om je op weg te helpen. Lees meer…
Lees hier → meer over ondernemen op deze website.
10 zakelijke lifehacks voor meer business
Bron: www.scoro.com
1. Waardeer iedere relatie
Wanneer je een bedrijf opbouwt, zult je naast senior managers ook verkoopassistenten tegenkomen. Zelfs als je er 100% zeker van bent dat je hun hulp nooit meer nodig zult hebben, bouw dan een stabiele relatie op en maak opnieuw contact met hen naarmate de tijd verstrijkt.
Maak contact met mensen die je kent tijdens conferenties of door te reageren op hun posts op sociale media. Geef ze nooit het gevoel dat je bent vergeten wie ze zijn of waar hun bedrijf voor staat; misschien heb je in de toekomst hun hulp nodig.
Zie hier 10 manieren om je mentale gezondheid te verbeteren.
2. Maak gebruik van je bestaande netwerk
Mensen vergeten vaak deze eenvoudige zakelijke hack die geweldige resultaten oplevert. Kent jeiemand wiens vakgebied ligt in sales, marketing of journalistiek? Het is tijd om oude relaties af te stoffen en gebruik te maken van je netwerk.
Wees niet bang om mensen om hulp of een gunst te vragen om de status van je bedrijf te verbeteren. Je zult verrast zijn hoe goed deze lifehack werkt – veel mensen zijn dankbaar voor je vertrouwen en door zij aan zij samen te werken, wordt de relatie tussen jullie versterkt.
Begin vandaag nog: maak een lijst van succesvolle mensen in je bestaande netwerk en voeg problemen/taken toe waarmee zij je kunnen helpen.
3. Huur alleen de beste mensen in
Wanneer je een nieuw bedrijf start, kunt je het zich niet veroorloven werknemers in dienst te nemen die niets om de toekomst van het bedrijf geven. Zoek mensen met hoge ambities maar een loyaal hart.
Hier zijn vijf essentiële interview vragen die je moet stellen:
- Hoe zou je laatste baas je omschrijven? Waarom?
- Noem 3 dingen die je professioneel wilt bereiken.
- Beschrijf de perfecte kandidaat voor deze functie.
- Vertel een verhaal dat bewijst dat je over de kwaliteiten beschikt die je zojuist hebt genoemd.
- Vertel over je vorige baan. Wat vond je wel en niet leuk?
3. Concentreer je tijd op wat werkt
Doe nooit iets alleen maar omdat iedereen het doet. Neem de tijd om erachter te komen wat de belangrijkste activiteiten zijn die de groei van je bedrijf bepalen en besteed 80% van je middelen en energie aan de implementatie ervan.
Hoe dan ook moet je er rekening mee houden dat sommige toezeggingen tijd nodig hebben voordat ze resultaten opleveren. Pas op dat je een project dat op dit moment ineffectief lijkt, maar in de toekomst grote winsten zou opleveren, niet doodgooit.
Zie hier 10 tips om je bedrijf te laten bloeien en groeien.
4. Wees innovatief
Bij het leiden van een bedrijf draait alles om innovatie en inzicht in je branche. Presenteer aan de originele producten en diensten van je klant waar ze niet eens van kunnen dromen. Dat is wat Steve Jobs en Apple deden met iPads.
Door een compleet nieuw product te creëren, heeft je een enorm voordeel ten opzichte van je concurrenten.
Lees dit artikel over Hoe je buiten de gebaande paden kunt denken .
Het is beter om het te weten en teleurgesteld te zijn, dan het niet te weten en het je altijd af te vragen.
Michael S. McKinney
5. Denk aan het toevoegen van waarde, niet aan het oogsten
Succesvolle bedrijven zijn niet opgericht met het idee om enorme hoeveelheden geld te verdienen. Als je wilt dat je bedrijf succesvol is, vraag uzelf dan af wat de unieke waardepropositie is die je product op de markt kan brengen. Er is altijd vraag naar nieuwe oplossingen, dus vind je niche en voldoe aan de vraag.
Een andere mogelijkheid is om een bestaande dienst of product te voorzien van een betere gebruikerservaring. Zorg ervoor dat je de prijs niet verlaagt terwijl je de kwaliteit compenseert.
Zie hier 10 minimalistische gewoonten om je leven eenvoudig te houden (zelfs als je geen minimalist bent).
6. Creëer een sterke bedrijfscultuur
Wilt je dat je bedrijf echt opvalt? Creëer tradities en bouw een verhaal rond uw bedrijf. Een succesvolle bedrijfscultuur zorgt ervoor dat medewerkers zich onderdeel voelen van het team en hun vaardigheden richten op het verbeteren van het bedrijf.
Of het nu gaat om een gratis lunch elke vrijdag of om collectieve vakanties, een opvallende bedrijfscultuur zorgt ervoor dat talent en bekendheid jouw kant op komen.
Zie hier de Top 10 grootste adverteerders in Nederland 2023.
7. Automatiseer
Hoeveel bent je bereid te betalen voor 10 extra uren per week (dit is 520 extra uren per jaar)? Goed nieuws: het is niet zo duur als je dacht. Er is talloze bedrijfssoftware waarmee je delen van je workflow kunt automatiseren. Je kunt bijvoorbeeld een programma gegevens voor je laten verzamelen en analyseren.
Of zet al je telefoongesprekken om in tekst, zodat je tijd bespaart bij het zoeken naar informatie. Je kunt elk facet van je bedrijf automatiseren en ieders werk kosteneffectiever en efficiënter maken.
Zie hier de Top 10 belangrijkste bedrijfsrisico’s voor 2024.
8. Gebruik grote succesvolle bedrijven als voorbeeld
Geen enkele hogere officier komt uit zichzelf met alle prachtige ideeën. Door het nieuws uit de branche te volgen en best practices te onderzoeken, beschik je over het perfecte draaiboek voor het opbouwen van je eigen succesvolle bedrijf.
Ontdek de websites en de aanwezigheid op sociale media van grote bedrijven en lees over hun succesverhalen om dezelfde technieken op uw eigen bedrijf toe te passen.
9. Wees transparant, als in echt transparant
Mensen houden van transparantie, vooral als het afkomstig is van een succesvol bedrijf. Buffer is hier een goed voorbeeld van. Ze tonen publiekelijk hun salarissen en inkomsten en leggen gebruikers uit aan welke taken en uitgaven het maandelijkse bedrag van de dienst wordt besteed.
10. Ken je publiek en klanten
Je kunt je product niet verkopen aan iemand die je eigenlijk niet begrijpt. Een van de grootste fouten die bedrijven maken is om hun producten aan iedereen te gaan verkopen, zonder vooraf de doelgroepen te bepalen.
Het is alsof je roept tijdens een rockconcert: niemand zal je horen. De kern van een succesvol bedrijfsplan bestaat uit uw koperspersona’s, mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in het kopen van uw product.

10 zakelijke lifehacks voor meer business
10 zakelijke lifehacks voor meer business
- Waardeer elke relatie
- Maak gebruik van je bestaande netwerk
- Huur alleen de beste mensen in
- Concentreer je tijd op wat werkt
- Wees innovatief
- Denk aan het toevoegen van waarde, niet aan het oogsten
- Creëer een sterke bedrijfscultuur
- Automatiseer
- Gebruik grote succesvolle bedrijven als voorbeeld
- Wees transparant, als in echt transparant
- Ken je publiek en klanten