Dutch Multimedia
  • Home
  • Nieuws
  • Quizzen
  • Doneert!
  • Adverteren
    • Privacy
  • Klik om het zoekinvoerveld te openen Klik om het zoekinvoerveld te openen Zoek
  • Menu Menu
Nieuws
U bevindt zich hier: Home1 / Nieuws2 / Groepen3 / Mannen4 / Mannen met grote logo’s minder interessant om relatie mee te heb...
Groepen, Mannen, Nieuws, Psychologie, Relaties, Vrouwen

Mannen met grote logo’s minder interessant om relatie mee te hebben

Mannen met grote logo’s minder interessant om relatie mee te hebben

Het onderzoek in Personality and Social Psychology Bulletin probeerde een verband te vinden tussen het laten zien van je rijkdom en aantrekkelijkheid. En een verband bleek er zeker. De deelnemers dachten dat mannen die de grote logo’s op hun shirts hadden, meer geïnteresseerd zouden zijn in korte seksuele contacten en minder in langdurige, toegewijde romantische relaties. Lees meer…


Lees hier ->>> meer over relaties op deze website.


Mannen met grote logo’s minder interessant om relatie mee te hebben

More ‘cads than dads’

Deze studie probeerde te achterhalen of er een verband was tussen opzichtige uitingen van rijkdom. Denk aan zaken als dure kleding van luxe modemerken en aantrekkelijkheid tussen de seksen. Honderden studenten van de Universiteit van Michigan kregen twee Ralph Lauren-shirts te zien. De één met een groot logo en de ander met een veel kleiner logo erop. De studenten kregen vervolgens een reeks vragen voorgelegd over wat ze dachten van de persoon die elk van de shirts droeg. Vervolgens werd hen gevraagd om hun antwoorden te rangschikken op een schaal van nul tot 100.

De deelnemers dachten dat mannen die de grote logoshirts bezaten, meer geïnteresseerd zouden zijn in korte seksuele contacten. En dat ze minder geïnteresseerd zouden zijn in langdurige, toegewijde romantische relaties. Dit vergeleken met de mannen die de shirts met kleine logo’s droegen.

Auteur van het onderzoek, evolutionair psycholoog Daniel Kruger: ‘Je zou een korte seksuele affaire kunnen interpreteren als het bedriegen van je partner.’ vertelde hij. Kruger legt uit dat de studenten mannen met het grotere logo hoger beoordeelden op kenmerken als “meer flirten”, “willens en wetens flirten met de partner van iemand anders” en “dat ze met meer dan één persoon tegelijk uitgaan”.

Uit het onderzoek bleek ook dat de studenten dachten dat mannen het kleinere Ralph Lauren-logo, eerder op zoek zijn naar meer intimiteit. ‘Mannen met een kleiner logo werden gezien als een veiligere keuze voor langdurige relaties.’ aldus Kruger. Deze mannen zien we als stabieler en betrouwbaarder, goed met kinderen en loyale partners.

De luxemerken brengen we al lang in verband met status. Mannen gebruiken luxemerken wel voor verschillende doelen gebruiken.  Subtiliteit waar het gaat om logos lijkt samen te hangen met traditionele sociale status en klasse. Dit terwijl opzichtige logo’s misschien staat voor pronken met rijkdom die niet duurzaam is.


Bron en meer informatie: Daniel J. Kruger: Phenotypic Mimicry Distinguishes Cues of Mating Competition From Paternal Investment in Men’s Conspicuous Consumption, 15 april 2021, Research Article, https://doi.org/10.1177/01461672211007229


2 mei 2021/door Daan de Jong
Tags: logo
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Delen op LinkedIn
  • Link naar Instagram
https://www.dutchmultimedia.nl/wp-content/uploads/2017/05/DMM-logo.png 0 0 Daan de Jong https://www.dutchmultimedia.nl/wp-content/uploads/2017/05/DMM-logo.png Daan de Jong2021-05-02 08:54:492024-12-07 14:03:23Mannen met grote logo’s minder interessant om relatie mee te hebben

Waardeer je onze artikelen en wil je ons een steuntje in de rug geven? Elke bijdrage, groot of klein, is van harte welkom en helpt ons enorm om door te gaan. Let op: de betaling van je donatie wordt afgehandeld via de bankrekening van Socratezzz Solutions. Alvast heel erg bedankt!

ValutaBedrag





Laatste nieuws

  • De grootste successen in de Nederlandse Formule 1 geschiedenis
    De grootste successen in de Nederlandse Formule 1 geschiedenis31 oktober 2025 - 12:26 pm
  • Reproductie van Guernica op een betegelde muur, Gernika, Spanje - Photo: Jules Verne Times Two / julesvernex2.com / CC-BY-SA-4.0
    Guernica: schreeuw tegen oorlog, Picasso (1937)28 oktober 2025 - 1:57 pm
  • De sterrennacht - Vincent van Gogh, juni 1889
    De Sterrennacht – Vincent van Gogh’s dansende hemel26 oktober 2025 - 10:36 am
  • De Mona Lisa (ca. 1503–1506) – Leonardo da Vinci’s glimlach door de eeuwen heen
    De Mona Lisa (ca. 1503–1506) – Leonardo da Vinci’s glimlach26 oktober 2025 - 10:18 am
  • Lage maandlasten en snelle beschikbaarheid
    Lage maandlasten en snelle beschikbaarheid13 oktober 2025 - 8:14 am
  • Spider Labs herpositioneert zich als Marketing Security Platform
    Spider Labs herpositioneert zich als Marketing Security Platform19 september 2025 - 9:39 am
  • Top 10 bekendste Duits volksverhalen
    Top 10 bekendste Duits volksverhalen14 september 2025 - 6:40 pm
  • Waar let je op bij het kiezen van een leaseauto
    Waar let je op bij het kiezen van een leaseauto7 september 2025 - 2:19 pm
  • Impressionisme, een geschiedenis deel 3
    Impressionisme: een geschiedenis (deel 3)3 september 2025 - 2:46 pm
  • Impressionisme, een geschiedenis deel 3
    Impressionisme: een geschiedenis (deel 2)29 augustus 2025 - 5:13 pm
Link naar: Top 15 grootste onderzeeboten aller tijden Link naar: Top 15 grootste onderzeeboten aller tijden Top 15 grootste onderzeeboten aller tijdenLink naar: 10 dieren die het beste kunnen ruiken: geurkampioenen van het dierenrijk Link naar: 10 dieren die het beste kunnen ruiken: geurkampioenen van het dierenrijk 10 dieren die het beste kunnen ruiken: geurkampioenen van het dierenrijk
Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde
Let op: deze website maakt gebruik van cookies!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
OPSLAAN & ACCEPTEREN