5 tips om direct hoog in Google te komen!

5 tips om direct hoog in Google te komen!
5 tips om direct hoog in Google te komen!

5 tips om direct hoog in Google te komen!

Het krijgen van een hogere rang op Google en andere zoekmachines is een geweldige manier om naamsbekendheid op te bouwen en meer succes op je weg te krijgen. Met onderstaande tips en een portie vastberadenheid kun je dat bereiken. 


Lees hier ->>> meer over internet op deze website.


1. Zoekwoorden analyse

De juiste zoekwoorden op je website. Waarschijnlijk de meest genoemde factor om hoog in Google te komen. Dat vergt een zoekwoorden analyse, want zoeken op trefwoorden is meer dan alleen maar reeksen woorden kiezen die bij de inhoud van jouw product of dienst passen en relatief populair zijn.

Je kunt zelf al een heel eind komen met het vinden van de juiste trefwoorden, maar als je echt grondig onderzoek wilt laten doen en boven je concurrenten wilt uitstijgen, neem dan een professional in de hand. Dat hoeft niet een van de grootste internetbedrijven ter wereld te zijn, een klein maar effectief internet marketing bureau doet vaak ook al wonderen.


2. Voorkom veelgemaakte fouten

Als we het dan toch over zoekwoorden, SEO en analyse hebben: het kan ook mis gaan met SEO als je er zelf weinig verstand van hebt. Het onnodig herhalen van zoekwoorden in kleine artikelen bijvoorbeeld. Of als je je pagina’s niet laat indexeren. Veelgemaakte fouten die jouw positie op Google kunnen schaden. Zorg er dus goed voor dat je echt weet hoe je de SEO op je individuele pagina’s het beste kunt optimaliseren. Tools zoals Ubersuggest helpen je te zien waar je staat als het gaat om specifieke reeksen van zoekwoorden.

Werk bestaande teksten vaker bij om goede rangen te behouden. Het algoritme van Google geeft prioriteit aan inhoud die recent en relevant is. Er zijn tal van SEO-plugins die kunnen worden toegepast op webpagina’s, waardoor je je score in de zoekmachines kunt verbeteren. En, zorg ervoor dat de snelheid van jouw site in orde is. Dat wordt vaak vergeten. Trage laadtijden hebben zelfs de grootste webpagina’s naar beneden gedrukt in de rangschikking op Google.


3. Algoritme van Google

Je hoeft geen tonnen geluk te hebben om hoger in de zoekresultaten van de zoekmachines te verschijnen. Een hogere rang kan ook worden bereikt met consistente en inventieve strategieën.

Het algoritme van Google is voortdurend in ontwikkeling, dus als je hierover goed op de hoogte blijft en mee-evolueert, zullen de kansen in jouw voordeel uitvallen. Uiteraard is het onmogelijk om precies te weten hoe het algoritme van Google op een bepaald moment werkt.

Het beste wat je kan proberen bij te houden zijn de gissingen van professionals in de industrie. Wanneer er echter een belangrijke mijlpaal wordt bereikt, zorgt Google ervoor dat we hiervan op de hoogte worden gesteld.

Google heeft onlangs updates uitgebracht die prioriteit geven aan mobiel vriendelijke zoekresultaten, rekening houden met de locatie van gebruikers en het verwijderen van spam.

Er zijn tal van bronnen die nieuws over de rangschikking op Google bijhouden, dus het loont om up to date te blijven om zo beter geïnformeerde SEO-beslissingen te nemen.


Zie hier de top 10 meest succesvolle merken 2022.


4. Krijg meer backlinks

Backlinks zijn kort gezegd links van andere sites naar jouw website. Het is een van de zwaarst wegende ranking factoren van Google.

Inkomende links naar de inhoud van jouw website vanaf domeinen met een hoge autoriteit geven namelijk de autoriteit van uw site aan, zorgen voor verkeer en verbeteren uw positie in de zoekresultaten. Backlinks zorgen dus voor meer verkeer en zo groeit jouw website uiteindelijk in de zoekmachines.

Ook al heeft Google veel wijzigingen aangebracht in zijn algoritme, backlinks blijven nog steeds een sterke factor om hoger in Google te komen. Door middel van linkbuilding kun je meer backlinks krijgen, maar linkbuilding is niet zo eenvoudig als het klinkt, vooral sinds Google is begonnen met een nauwlettend oog op de linkbuilding praktijken.

Als je je links op de verkeerde manier opbouwt, zoals door te spammen over het web, dan wordt je website gestraft en verlies je al je posities in de zoekresultaten.


5. Optimaliseer voor Voice Search

Volgens een onderzoek van Perficient blijkt dat 60% van de ondervraagden zegt dat voice search hun favoriete methode is om vragen te stellen op hun smartphone. Zorg er dus voor dat die gesproken zoekopdrachten jouw bedrijf vinden.

Neem longtail zoekwoorden op die volgens jou de gesproken zoekopdracht zinnen zijn voor mensen die op zoek naar de inhoud van jouw website.

Dus in plaats van zoekwoorden te gebruiken als ‘schilder Den Haag’ of ‘professionele schilder’, gebruik dan in de inhoud van jouw teksten bijvoorbeeld: ‘waar is een schilder in Den Haag?’ of ‘ schilder in de omgeving’. Of volledige zinnen in een natuurlijke gespreksstijl in plaats van louter losse trefwoorden.