Hoe breng ik mijn event onder de aandacht van potentiële bezoekers?
Hoe maak je je event tot een succes? Van groot belang is dat zoveel mogelijk mensen van je doelgroep voor je event ook weten dat het aanstaande is.
Je kunt op verschillende manieren je event onder de aandacht van zoveel mogelijk mensen brengen. Van flyers drukken tot sociale media en alles wat daar tussen zit. Zie hier een aantal suggesties die je kunnen helpen.
Lees hier ->>> meer over media op deze website.
Hoe breng ik mijn event onder de aandacht van potentiële bezoekers?
Zet sociale media in, dit is ook een middel dat al vele events tot een succes heeft gemaakt. Maak daarom bijvoorbeeld een eventpagina aan op Facebook en deel het event op andere sociale media-kanalen zoals Twitter, Instagram en LinkedIn. Gebruik hashtags en tag mensen en bedrijven die mogelijk geïnteresseerd kunnen zijn.
Stuur een e-mail naar je hele contactenlijst met informatie over het event. Vraag ook of ze de mail willen doorsturen naar hun vriendenkring. Beloof bijvoorbeeld dat je onder je contacten, als ze zich inschrijven, ook gratis tickets zal verloten.
Als het een groter event is kun je bijna niet zonder online advertenties. Met betaalde reclame op TikTok, Instagram en via Google AdWords kun je veel mensen bereiken die mogelijk geïnteresseerd zijn in je event.
De kosten voor online advertentiekosten kunnen sterk variëren. Dit is afhankelijk van verschillende factoren zoals het type advertentie, het advertentieplatform, de doelgroep en de concurrentie op de markt.
Het is wel zo dat als je slim je geld inzet, je ook met kleinere bedragen grote doelgroepen kan bereiken. Dit vergt zeker enige studie, maar is de investering vaak meer dan waard.
Inzetten influencuers
Ken je influencers? Zet ze in! Of benader influencers met veel volgers die geïnteresseerd kunnen zijn in je event.
Het is natuurlijk ook belangrijk om duidelijke afspraken te maken over de samenwerking en de vergoeding voor de influencer. Sommige vragen bakken met geld en anderen kun je misschien op een andere manier verleiden om je event te promoten.
Vraag ze bijvoorbeeld om in ruil voor een aantal vrijkaartjes voor henzelf en hun volgers je event te promoten of bied ze VIP-kaartjes aan.
De ‘oude’ media, posters en flyers
Maak ook gebruik van de ‘oude’ media. Benader bijvoorbeeld lokale kranten en radiozenders, want zij zijn altijd op zoek naar nieuws. Bel de reactie en laat je uitnodigen voor een radioprogramma of vraag of je mag inbellen.
Sla ook de lokale televisie niet over om je event te promoten. Ook het sturen van persberichten en advertenties in kranten kunnen bezoekers opleveren.
Misschien is het een idee om posters op te hangen op vrije plakplaatsen. Je kunt ook flyers verspreiden bij soortgelijke events. De kans is groot dat die bezoekers ook geïnteresseerd zijn in jouw event.
Om het bovenstaande in goede banen te leiden kan het je helpen om een marketingplan op te stellen en dit plan regelmatig bij te werken. Dit om ervoor te zorgen dat je op een doordachte wijze zoveel mogelijk mensen bereikt en het event een succes wordt.