• Home
  • Donatie
  • Adverteren?
  • Sport
    • WK 1974
  • Crime
  • Schilders
Zoek
Dutch MultimediaAltijd bijzonder nieuws
  • Home
  • Donatie
  • Adverteren?
  • Sport
    • WK 1974
  • Crime
  • Schilders
  • Nieuws
  • Gezondheid
  • Psychologie
  • Relaties

Mannen met grote logo’s minder interessant om relatie mee te hebben

2 mei 2021
0
Mannen met grote logo's minder interessant om relatie mee te hebben
Mannen met grote logo's minder interessant om relatie mee te hebben

Mannen met grote logo’s minder interessant om relatie mee te hebben

Het onderzoek in Personality and Social Psychology Bulletin probeerde een verband te vinden tussen het laten zien van je rijkdom en aantrekkelijkheid. En een verband bleek er zeker. De deelnemers dachten dat mannen die de grote logo’s op hun shirts hadden, meer geïnteresseerd zouden zijn in korte seksuele contacten en minder in langdurige, toegewijde romantische relaties. Lees meer…


Lees hier ->>> meer over relaties op deze website.


Mannen met grote logo’s minder interessant om relatie mee te hebben

More ‘cads than dads’

Deze studie probeerde te achterhalen of er een verband was tussen opzichtige uitingen van rijkdom. Denk aan zaken als dure kleding van luxe modemerken en aantrekkelijkheid tussen de seksen. Honderden studenten van de Universiteit van Michigan kregen twee Ralph Lauren-shirts te zien. De één met een groot logo en de ander met een veel kleiner logo erop. De studenten kregen vervolgens een reeks vragen voorgelegd over wat ze dachten van de persoon die elk van de shirts droeg. Vervolgens werd hen gevraagd om hun antwoorden te rangschikken op een schaal van nul tot 100.

De deelnemers dachten dat mannen die de grote logoshirts bezaten, meer geïnteresseerd zouden zijn in korte seksuele contacten. En dat ze minder geïnteresseerd zouden zijn in langdurige, toegewijde romantische relaties. Dit vergeleken met de mannen die de shirts met kleine logo’s droegen.

Auteur van het onderzoek, evolutionair psycholoog Daniel Kruger: ‘Je zou een korte seksuele affaire kunnen interpreteren als het bedriegen van je partner.’ vertelde hij. Kruger legt uit dat de studenten mannen met het grotere logo hoger beoordeelden op kenmerken als “meer flirten”, “willens en wetens flirten met de partner van iemand anders” en “dat ze met meer dan één persoon tegelijk uitgaan”.

Uit het onderzoek bleek ook dat de studenten dachten dat mannen het kleinere Ralph Lauren-logo, eerder op zoek zijn naar meer intimiteit. ‘Mannen met een kleiner logo werden gezien als een veiligere keuze voor langdurige relaties.’ aldus Kruger. Deze mannen zien we als stabieler en betrouwbaarder, goed met kinderen en loyale partners.

De luxemerken brengen we al lang in verband met status. Mannen gebruiken luxemerken wel voor verschillende doelen gebruiken.  Subtiliteit waar het gaat om logos lijkt samen te hangen met traditionele sociale status en klasse. Dit terwijl opzichtige logo’s misschien staat voor pronken met rijkdom die niet duurzaam is.


Bron en meer informatie: Daniel J. Kruger: Phenotypic Mimicry Distinguishes Cues of Mating Competition From Paternal Investment in Men’s Conspicuous Consumption, 15 april 2021, Research Article, https://doi.org/10.1177/01461672211007229


Vorig artikelTop 15 grootste onderzeeboten aller tijden
Volgend artikel10 dieren die het beste kunnen ruiken: geurkampioenen van het dierenrijk
Daan de Jong

Draag bij…

Wij stellen een bijdrage voor ons werk zeer op prijs als blijk van waardering van uw kant en voor ons om er nog harder aan te werken!

Bedrag






of via PayPal…




Klik en geef ons ook een donatie
Let op: deze website maakt gebruik van cookies!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
OPSLAAN & ACCEPTEREN
MEER VERHALEN
Indonesië - Top 10 landen met mooiste natuur 2022 volgens Honey Travel

Top 10 landen met mooiste natuur 2022 volgens Honey Travel

Daan de Jong - 16 maart 2023