Advertentie

Kenmerken van miljardairs volgens Rafael Badziag

Miljardairs delen veel overeenkomsten. Ze zijn allemaal gepassioneerd waar het gaat over hun werk en zijn altijd gemotiveerd om doelen te bereiken. Maar wat zijn hun redenen om elke ochtend op te staan? Wat geeft hen de energie om ambitieuze doelen na te streven? Rafael Badziag schreef hier een aardig boekje over. Lees meer….

Advertentie

Lees hier ->>> meer over geld en geld verdienen en hier ->>> meer over succes op deze website…

Kenmerken van miljardairs
Kenmerken van miljardairs


Kenmerken van miljardairs volgens Rafael Badziag


Rafael Badziag heeft een studie gemaakt van vele ‘selfmade’ miljardairs. Ook heeft hij ze geïnterviewd om erachter te komen hoe ze zover hebben komen. Opmerkelijk is dat vele van deze mensen vertelden dat geld nooit een drijfveer was.

Geld blijkt gewoon als een aardig bijproduct van hun harde werk. Zo vertelde Steve Jobs, goed voor zeven miljard dollar, ooit: ‘Ik was op mijn 23ste meer dan $ 1 miljoen waard, toen ik 24 was meer dan $ 10 miljoen en meer dan $ 100 miljoen toen ik 25 was. Het was niet zo belangrijk, ik heb het nooit voor het geld gedaan.’ Lees hier ->>> Wat je kan leren van Steve Jobs in 10 lessen.



Dit zijn de kenmerken die motiveren om miljardair te worden:


1. Ontsnappen uit armoede

Voor veel selfmade miljardairs was de eerste motivatie om aan de armoede te ontsnappen.

Naveen Jain, mede-oprichter van Moon Express werd geboren op het platteland van India. Toen ze hem voregen wat hij wilde worden toen hij nog jong was, antwoordde hij: ‘Oh God, ik wilde gewoon uit de armoede komen en iets nuttigs doen met mijn leven.’

Jain vertelt verder dat zijn moeders toewijding om ‘ervoor te zorgen dat we aan de cyclus van armoede ontsnapten’ hem het meest motiveerde. ‘Ze wist dat de enige manier om dat te doen was door een opleiding te volgen.’

Oprah Winfrey wordt ook in een arm gezin geboren. Maar ze bouwt aan een enorm media-imperium en is nu $ 2,5 miljard waard. In 1998 richtte Winfrey Oprah’s Angel Network op. Dit is een liefdadigheidsinstelling die kansen creëert om vrouwen en kinderen in achterstand de kans te geven hun potentieel te vergroten.


2. Ze willen problemen op te lossen

‘De problemen die ik tegenkom in het dagelijks leven inspireren me om oplossingen te vinden.’ vertelt Michał Sołowow. Sołowow is investeerder die het bouwbedrijf Mitex heeft opgericht. ‘Het is een mechanisme dat zichzelf voortstuwt, een miljardair worden was nooit een motiverende factor.’

Bill Gates deelt werkt vanuit hetzelfde perspectief. ‘We hebben veel innovatie nodig om problemen zoals malaria of obesitas op te lossen, maar we gaan ons ook meer richten op het verbeteren van de kwaliteit van leven. Dit zal de doorbraak zijn van vele grote doorbraken in de toekomst.’


4. De wens om producten en diensten te verbeteren

‘Ik word gedreven door een verlangen om dingen goed te doen – niet perfect, maar goed.’, vertelt Solowow. ‘Ik haal mijn tevredenheid uit het steeds beter maken van producten en diensten.’

Uit de basisprincipes van Amazon.com, Jef Bezos: ‘Leiders hebben meedogenloos hoge normen. Ze verhogen voortdurend de lat en drijven hun teams aan om producten, services en processen van hoge kwaliteit te leveren.’


5. Om te innoveren

Miljardairs worden gedreven door het vooruitzicht nieuwe dingen uit te proberen en nieuwe kennis op te doen.

Manny Stul, CEO van Moose Toys, zegt dat ‘niet stilstaan’ hem het meest motiveert. ‘Ik vind de nieuwe richtingen en wegen waar we naartoe gaan extreem opwindend, het is nieuw en het is anders.’ vertelt hij. ‘Als we steeds opnieuw hetzelfde zouden doen, zou ik me vervelen.’

Zoals Elon Musk, oprichter van SpaceX en Tesla, tweette ooit: ‘Tempo van innovatie is het enige dat telt op de lange termijn.’


6. Om te concurreren en te winnen

Sergey Galitskiy is de oprichter van Magnit, één van Ruslands grootste supermarktketens en cosmetica. Hij zegt dat zijn grootste motivatie in eerste instantie was om zijn gezin te onderhouden. Maar dat veranderde al snel op de dag dat hij leiders van een concurrerend bedrijf ontmoette. ‘Wanneer je iemands intellectuele superioriteit voelt, draagt ​​het en duwt het je naar beneden – en je moet jezelf anders positioneren.’, vertelt hij. ‘Het kan je concurrentiedwang aanwakkeren en winnen tot een obsessie maken.’


7. Om dingen te maken

Miljardairs zijn makers, ze vinden het leuk om hun visie werkelijkheid te laten worden. Tony Tan Caktiong, oprichter en voorzitter van Jollibee Foods Corporation, één van ’s werelds snelstgroeiende Aziatische restaurantketens, zegt dat hij wordt gedreven door twee dingen: ‘Ik wil gewoon grotere dingen bouwen en grotere dromen dromen.’

Frank Hasenfratz, oprichter van auto-onderdelen fabrikant Linamar, vertelt dat zijn motivatie is om elke dag is om een ​​duurzaam bedrijf op te bouwen: ‘Ik heb al het geld in de wereld, maar ik ben nog steeds aan het werk. Geld is natuurlijk een motivator, maar om iets te bouwen dat lang meegaat is de meest bevredigende prestatie.’


8. Om sociale impact te creëren

‘Ik word elke dag om zes uur ’s ochtends naar kantoor gestuurd, omdat ik geloof dat de enige manier is om armoede te verminderen en om meer banen te creëren met hogere inkomens.’ zegt N. R. Narayana Murthy. Murthy is medeoprichter van de in India gevestigde techgigant Infosys.

Investeerder Tim Draper dat zijn levensfilosofie eenvoudig is: ‘Je hebt de mogelijkheid om impact te maken, en je hebt ongeveer 80 jaar de tijd om het te doen.’


9. Om te overleven

‘Wanneer je een bedrijf start, is de belangrijkste factor overleven. Zal ik overleven? Niet iedereen wil het graag toegeven, maar faalangst is voor veel ondernemers die ik ken enorme factor.’ vertelt Jack Cowin uit, oprichter van Competitive Foods Australia.

Hij vervolgt: ‘Dus vanaf het allereerste begin, alles wat je wilt doen is overleven met de hoop dat jouw bedrijf zal veranderen in iets waar je trots op bent, dat mensen je niet haten omdat ze hun leven geruïneerd omdat het ding brak.’


 

advertentie