, , , , ,

Sociale media trends voor ambitieuze ondernemers in 2023

Sociale media trends voor ambitieuze ondernemers in 2023

Sociale media trends voor ambitieuze ondernemers in 2023

Het sociale medialandschap beweegt voortdurend. Met nieuwe apps en trends die de interesse van gebruikers wekken, kun je als ondernemer eindeloos nieuwe plannen maken.

We bespreken hier welke sociale mediatrends in 2023 domineren en hoe ondernemers een voorsprong krijgen door vroeg op deze trends in te spelen.


Lees hier → meer over sociale media op deze website.


Een verschuiving van Twitter naar LinkedIn

Hoewel de overname door Elon Musk het platform weer in de schijnwerpers zet, wordt verwacht dat Twitter tegen 2024 wereldwijd 33 miljoen gebruikers zal verliezen, zo meldde ExpressVPN in een artikel.

Er zal een migratie van gebruikers van Twitter naar LinkedIn plaatsvinden. Als gevolg hiervan zal de vroegere professionaliteit van LinkedIn meer worden vermenselijkt.

Mensen zullen meer persoonlijke ervaringen delen die leiderschap definiëren en open zijn over uitdagingen op de werkplek.

Marketeers kunnen dit gebruiken om hun merken menselijker te maken en sterkere verbindingen met klanten op te bouwen.


Authentieke communicatie is de sleutel

Authentieke communicatie is de sleutel

Er zal meer open en eerlijke communicatie op social media plaatsvinden tussen marketeers en het publiek. Het is belangrijk om je sociale mediastrategie te diversifiëren. Zo ben je niet op één specifiek platform aangewezen.

Door deze trends te herkennen en in te spelen op veranderingen, zijn ondernemers beter in staat om hun merk te laten groeien.


Meer ongepolijste content en gepersonaliseerde interacties

Authentieke, ongepolijste content en een gerichte focus op gepersonaliseerde interacties zijn noodzakelijk voor succes op sociale media in 2023. Om zich hierop voor te bereiden, moeten marketingleiders hun idee van wie kan bijdragen aan dit type content uitbreiden.

Misschien kun je zelfs nadenken over het aanwerven van nieuw personeel voor sociale media?


Zie hier de Top 5 rijkste makers van sociale media van 2023.


Meer privé-netwerken en contentcreatie met AI

Experts voorspellen een reactieve beweging naar privé-netwerken en het gebruik van geavanceerde AI-tools voor content en marketing. Privé-netwerken vragen om een uitstekend begrip van de gemeenschap.

AI-tools vereisen juist begrip van het auteursrecht, omdat veel AI-tools voor kunst, muziek en schrijven een bepaald percentage van bestaande bronnen gebruikt.


Zie hier: ontsporen tieners door sociale media?


Minder afhankelijkheid voor betaalde advertenties

Minder afhankelijkheid voor betaalde advertenties

In 2023 komt er een beweging op gang om minder afhankelijk te worden van Facebook, Instagram en Twitter voor betaalde advertenties.

Er zal meer worden ingezet op user platforms zoals Reddit. Kleinere partijen laten specifiekere doelgroep targeting toe en bieden ze een betere connectie met het publiek.


Nog meer ‘bite sized’ content

Content biedt de meeste waarde wanneer het aansluit op wat consumenten zoeken. Met 2023 in het vooruitzicht kunnen ondernemers verwachten dat er een verdere verschuiving plaatsvindt met korte content, zoals video’s, podcasts en interactieve formats.

Ondernemers moeten zich richten op het creëren van ‘hapklare’ content, die gebruikers onmiddellijk kunnen verwerken, om hun doel te bereiken.


Zie hier de Top 10 beste marketingtips voor 2024.


Meer open source, minder afhankelijkheid

Open source is “the new black”. Elon Musk maakte bekend dat het Twitter-algoritme openbaar wordt. Consumenten zullen overzichtelijke informatie willen van alle social mediabedrijven, maar of dat zal gebeuren dat is de vraag.

2023 zal ook een jaar zijn van sociale verzadiging, waardoor ondernemers creatief moeten denken en handelen om hun boodschap te blijven delen.

Meer bedrijven zullen TikTok verkennen. Ondernemers die op zoek zijn naar een betrokken publiek tegen lage kosten, kunnen gebruikmaken van de opkomst van lokaal zoeken op het web.

Optimaliseer de lokale digitale zichtbaarheid via bedrijfsprofielen op bijvoorbeeld Google om je kansen te vergroten om in meer lokale zoekopdrachten te verschijnen.


 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie