Invloedrijkste Nederlanders in de media, de top 50

0
1194
Invloedrijkste Nederlanders in de media - de top 10
Invloedrijkste Nederlanders in de media - de top 10

Invloedrijkste Nederlanders in de media

Het Nederlands MediaNetwerk houdt voor ons bij wie volgens hen de de meest invloedrijke Nederlanders in de media zijn vandaag de dag. Op één staat natuurlijk John de Mol van Talpa. Onverslaanbaar natuurlijk. Maar wel eens gehoord van Bert Habets, Peter de Mönnik of Philip Cok? Wij niet, maar invloedrijk dat ze zijn!

Invloedrijkste Nederlanders in de media - de top 10
Invloedrijkste Nederlanders in de media – de top 10

Wie zijn de invloedrijkste Nederlanders in de media? Een top 25

De eerste keer tussen haakjes is de plek die men op de vorige ranglijst innam. De totale lijst bestaat uit 100 personen. De onderzoeksmethode is een vorm van reputatie-onderzoek: wie dicht men het meeste invloed toe? Uiteindelijk hebben 1019 mensen meegedaan aan dit onderzoek. Zij konden maximaal 10 namen selecteren van de mensen die zij zien als meest invloedrijk in de Nederlandse media uit een shortlist.

1 John de Mol Talpa
3 Alexander Klöpping Blendle
3 Humberto Tan RTL
4 Arjen Lubach NPO
5 Linda de Mol RTL
6 Matthijs van Nieuwkerk NPO/VARA
7 Christian van Thillo (1) De Persgroep
8 Peter de Mönnink (3) Sanoma/SBS
9 Erland Galjaard RTL
10 Bert Habets (2) RTL
11 Johnny De Mol RTL
12 Enzo Knol vlogger
13 Slaven Mandic Wayne Parker Kent
14 Jeroen Pauw NPO / VARA10
15 Chantal Janzen RTL
16 Ruud de Langen GroupM / Mindshare
17 Jildou van der Bijl Mood for Magazines
18 Léonie Koning IPG Mediabrands / Initiative
19 Edwin Evers 538Groep
20 Joop van den Ende
21 Youp van 't Hek
22 Janneke Niessen Improve Digital
23 Joris Luyendijk
24 Twan Huys NPO
25 Eva Jinek NPO
26 Anna Nooshin
27 Jan Slagter NPO
28 Peter Vandermeersch NRC Media
29 Harry Dekker Unilever
30 Albert Verlinde RTL
31 Nathalie Peters IPG Mediabrands
32 Reinout Oerlemans Eyeworks
33 Frank Botman
34 René Hofma Result Recruitment
35 Philippe Remarque De Persgroep
36 Diederijk Breijer IPG Mediabrands
37 Eric Kramer GroupM
38 Boris Veldhuijzen Van Zanten The Next Web
39 Shula Rijxman NPO
40 Allard Ruyl BrandDeli
41 Johan Derksen RTL
42 Giel Beelen NPO
43 Jacqueline Smit TMG
44 Victor Knaap MediaMonks
45 Willem Albert Bol De Persgroep
46 Remon Buter GroupM
47 Gerrit Reinders Marqeting
48 Joelle Frijters Improve Digital
49 Joris Merks-Benjaminsen Google
50 Dolly van den Akker MPG

 

 

1. Christian Van Thillo geeft leiding aan De Persgroep, een van de machtigste mediaconcerns in Nederland en Vlaanderen
2. Bert Habets is CEO van RTL Nederland
3. Peter de Mönnink (52) is sinds 1 januari 2014 CEO van Sanoma Media Netherlands en lid van Sanoma’s Executive Management Group. Sinds november 2014 is hij tevens CEO van SBS Broadcasting, waarin Sanoma een meerderheidsbelang heeft.
4. Allard Riyl is van BrandDeli; een mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de verkoop van zowel spot, online als brand partnerships voor twaalf lineaire en digitale TV-merken in Nederland.

Geef een reactie