Strebers sjoemelen meer bij examens

0
939
Strebers sjoemelen meer bij examens
Strebers sjoemelen meer bij examens

Strebers sjoemelen meer bij examens

We kennen ze wel: die hyper ambitieuze mannetjes en vrouwtjes. Ze zitten voor in de klas, stellen altijd de vragen en bieden zich altijd als eerste aan om een klusje te doen. Wij vroegen ons altijd al af waarom ze het ook zo vaak redden. Logisch, want het blijkt dat ze ook graag een beetje vals spelen. Vandaar! Lees meer over de sjoemelende strebertjes…

Strebers sjoemelen meer bij examens
Strebers sjoemelen meer bij examens

Lees hier->>> meer op deze website hoe je van eigens succesvol kunt worden.

Strebers sjoemelen meer bij examens

De streber kan worden gedefinieerd als: De ambitieuze persoon die vooruit wil komen en daar alles voor doet. Hij of zij is dus is niet de meest eerlijke persoon op aarde. Ofschoon ze vaak komen daar waar ze willen, moeten we ze in de gaten blijven houden. Dit vonden de onderzoekers van de University of Guelph in Canada. Zij bekeken 3.600 examens met als doel wetenschappelijk fraude te ontdekken.


Our results point to high-achieving students as a specific group who may be more likely to commit these acts and show no indication that men are more frequent offenders than women, which goes against much of the existing (academic misconduct) literature.

Uit: Cheating after the test: who does it and how often?


 

Geen verschil tussen dames en heren…

Wat ze vonden was dat er nadat het werk door docenten was nagekeken, er bij bijna 450 examens nadien iets door studenten was toegevoegd of doorgestreept. Dat toevoegen en doorstrepen deden studenten bij inzage, waarbij je nog eens naar je eerder ingeleverde werk mag kijken om te controleren of de docent niet iets vergeten heeft te belonen in het gemaakte examen. Al met al bleken de meest ambitieuze studenten bleken het meeste te frauderen. De dames fraudeerden overigens evenzeer als de heren.


Bron en meer informatie: Kristine Ottaway, Coral Murrant en Kerry Ritchie: Cheating after the test: who does it and how often? in Advances in Physiology Education, 1 september 2017, Vol. 41 no. 3, pp. 368-374

Geef een reactie