Top 10 best verkopende kledingmerken ter wereld 2022

Christan Dior - Top 10 best verkopende kledingmerken ter wereld 2022
Christan Dior - Top 10 best verkopende kledingmerken ter wereld 2022

Best verkopende kledingmerken ter wereld 2022

Met nu bijna 8 miljard mensen op onze aardbol is er heel veel kleding te verkopen. Dat doen de onderstaande merken dan ook. Lees meer…


Lees hier ->>> meer over mode op deze wereld.


Top 10 best verkopende kledingmerken ter wereld 2022

Bron: www.mbaskool.com
Omzet en winst zijn hier gebruikt en tellen voor respectievelijk 60% en 40% mee in het resultaat.


10. Ralph Lauren – 4 miljard dollar (winst 0,7 miljard)

Ralph Lauren, met hoofdkantoor in de stad New York, is een van de meest toonaangevende kledingmerken ter wereld. Dit merk biedt een verscheidenheid aan kleding en accessoires over de hele wereld voor mannen, vrouwen en kinderen.

Ralph Lauren Home and Paint levert een compleet assortiment woonmeubelen en accessoires. Het bedrijf produceert ook geuren voor mannen en vrouwen onder het merk Ralph Lauren geuren.


Zie hier de Top 100 meeste waardevolle kledingmerken 2020.


9. UNIQLO – 6 miljard dollar (winst 1 miljard)

Dit bedrijf, gevestigd in Tokio, Japan, is in 1949 opgericht door Yamaguchi en zoals de naam al doet vermoeden, is het bedrijf opgericht met als doel unieke kleding aan zijn klanten te bieden.

Uniqlo is een dochteronderneming van Fast Retailing Co Ltd en het bedrijf heeft zijn productie uitbesteed aan China vanwege de goedkope arbeidskrachten die daar beschikbaar zijn.

Uniqlo heeft haar activiteiten in China, de VS, Europa en Azië uitgebreid om de meest waardevolle merken in de moderetailindustrie te worden.


8. Hermes – 9 miljard dollar (winst 3,5 miljard)

Hermes is een in Frankrijk gevestigd internationaal bedrijf dat leer, parfums, lifestyle-accessoires, sieraden, confectiekleding, horloges en woninginrichting verkoopt.

Het bedrijf werd opgericht door Thierry Hermès in het jaar 1837. Alle zijn producten handgemaakt en vervaardigd met de grootste zorg en toezicht.

Het bedrijf, een van de beste kledingmerken ter wereld, gebruikt een traditioneel bedrijfsmodel waarbij elk product door één persoon wordt vervaardigd en geen assemblagelijnen gebruikt voor massaproductie.

Het bedrijf heeft eigen ontwerpers en ambachtslieden die zorgen voor unieke en waardevolle collecties. De schoenen die Pierre Hardy ontwierp voor mannen en vrouwen waren een enorm succes voor het bedrijf.

Hermes is een samenwerking aangegaan met Apple om zijn eerste Apple Watch Hermes te lanceren.


Zie hier de Top 10 rijkste families ter wereld 2022.


7. GAP – 16 miljard dollar (winst 0,3 miljard)

GAP is een in de VS gevestigd multinationaal bedrijf dat in 1969 werd opgericht door Donald Fisher.

Dit merk, met hoofdkantoor in San Francisco, Californië, is de grootste retailer van kleding en accessoires ter wereld.

In de beginfase van het bedrijf richtte GAP zich voornamelijk op tieners via het merk Levi’s, maar later integreerde het kleding voor elke generatie in alle levensfasen.

GAP heeft verschillende merken, zoals de merken Banana Republic, Old Navy, Athleta en Intermix, die een breed scala aan kleding, accessoires en producten voor persoonlijke verzorging bieden voor mannen, vrouwen en kinderen.

GAP biedt kleding en accessoires voor kinderen onder de GapKids, babyGap en voor zwangere vrouwen onder GapMaternity, GapBody. Het bedrijf heeft in totaal 100.000 medewerkers.


6. H&M – 23 miljard dollar (winst 1,7 miljard)

Hennes & Mauritz AB is een in Zweden gevestigd internationaal bedrijf met hoofdkantoor in Stockholm dat zijn kleding en accessoires aanbiedt aan een wereldwijde markt.

Opgericht in 1947 door Erling Persson, is het de grootste retailer die fast-fashion kleding en accessoires levert voor mannen, vrouwen, kinderen en tieners.

H&M heeft acht merken, zoals COS, Weekday, Monki en Cheap Monday. Afound biedt klanten een exclusief aanbod van bekende mode- en lifestylemerken voor zowel mannen als vrouwen tegen een gereduceerde prijs.


Zie hier de Top 500 sterkste merken in Europa 2022.


5. Adidas – 22 miljard dollar (winst 2,3 miljard)

Adidas is een in Duitsland gevestigd multinationaal bedrijf dat een verscheidenheid aan kleding en accessoires voor mannen en vrouwen produceert en verkoopt.

Het bedrijf is in augustus 1949 opgericht door Adolf Dassler en zijn broer Rudolf en is uitgegroeid tot een toonaangevend wereldwijd merk.

Later kregen de broers een conflict en het bedrijf werd opgesplitst in Adidas door Adolf en Puma door Rudolf.

Adidas is een van de top kledingmerken en een van de grootste fabrikanten van sportkleding en kleding ter wereld. Het heeft Reebok als dochteronderneming, een belangrijke speler in de sport- en schoenenindustrie.

Ze sponsoren verschillende sportteams en sporters over de hele wereld zoals Bayern München, Real Madrid en Manchester United. Door Adidas gesponsorde sporters zijn bijvoorbeeld Andy Murray, Lionel Messi en Virat Kohli.


4. Zara – 33 miljard dollar (winst 3,5 miljard)

ZARA, gevestigd in Spanje, is het vlaggenschipmerk van Inditex Group, dat eigenaar is van andere merken zoals Pull & Bear, Oysho, Zara Home en Stradivarius.

Dit merk is in 1975 opgericht door Amancio Ortega en Rosalía Mera en staat bekend om zijn modieuze, stijlvolle en stijlvolle assortiment kleding en accessoires.

Dit merk levert zijn kleding, schoenen en accessoires in meer dan 90 landen en heeft wereldwijd meer dan 2.000 winkels

Zara heeft ook samengewerkt met Detox Campaign om tijdens het productieproces gevaarlijke chemicaliën uit zijn kleding te verwijderen. Ook investeert Zara niet in enige vorm van reclame. Het heeft de meest efficiënte supply chain.


3. Nike – 44 miljard dollar (winst 19 miljard)

Nike is een in de VS gevestigd met een hoofdzetel in Oregon, dat kleding en accessoires verkoopt voor sportschoenen, sportschoenen, atletiek en andere recreatieve en producten.

Het swoosh-logo van Nike geeft de merkwaarde aan en wordt beschouwd als een statussymbool. Nike heeft niet alleen zijn sporen verdiend op het gebied van sport, maar heeft zich ook gevestigd als marktleider in de kledingindustrie.


Zie hier de grootste bedrijven per land 2021 – Top 300 cf Forbes


2. Louis Vuitton – 75 miljard dollar (winst 14 miljard)

Louis Vuitton is in Frankrijk gevestigd dat bekend staat om zijn luxe artikelen zoals koffers, lederwaren, schoenen, kleding, horloges, zonnebrillen, boeken, parfums en andere accessoires.

Het is het meest waardevolle merk ter wereld. Louis Vuitton promoot zijn producten via beroemde en populaire beroemdheden, artiesten en muzikanten zoals Jennifer Lopez, Angelina Jolie en Madonna.


1. Christian Dior – 64 miljard dollar Inkomsten (winst 43 miljard)

Het hoofdkantoor is gevestigd in Parijs, Frankrijk Christian Dior, beter bekend als Dior, is een wereldleider in de kledingindustrie.

Zijn eerste collectie met de Huit- en Corolle-lijnen creëerde een enorme vraag naar dit merk. Vandaag de dag heeft het bedrijf zijn productlijn uitgebreid van kleding met lederwaren, accessoires, schoenen, sieraden, horloges, parfums en huidverzorgingsproducten.


Top 10 best verkopende kledingmerken ter wereld 2022

  1. Christian Dior – 64 miljard dollar Inkomsten (winst 43 miljard)
  2. Louis Vuitton – 75 miljard dollar (winst 14 miljard)
  3. Nike – 44 miljard dollar (winst 19 miljard)
  4. Zara – 33 miljard dollar (winst 3,5 miljard)
  5. Adidas – 22 miljard dollar (winst 2,3 miljard)
  6. H&M – 23 miljard dollar (winst 1,7 miljard)
  7. GAP – 16 miljard dollar (winst 0,3 miljard)
  8. Hermes – 9 miljard dollar (winst 3,5 miljard)
  9. UNIQLO – 6 miljard dollar (winst 1 miljard)
  10. Ralph Lauren – 4 miljard dollar (winst 0,7 miljard)