Top 10 zakelijke trends 2022

Top 10 zakelijke trends 2022
Top 10 zakelijke trends 2022

Zakelijke trends 2022

Alle sectoren in het bedrijfsleven worstelen met snelle transformatie. Bovendien zijn er enorme mondiale verschuivingen en uitdagingen, zoals klimaatverandering en verschuivende politieke en economische macht. Lees meer waar bedrijven mee te maken gaan krijgen.


Lees hier ->>> meer over het bedrijfsleven op deze website.


Top 10 zakelijke trends 2022

Bron: www.forbes.com


10. Stijging in vraag naar gepersonaliseerde producten

Het is bijna onmogelijk om een ​​klant helemaal tevreden te stellen. Het indelen van klanten in talrijke categorieën lost het probleem ook niet op.

22% van de consumenten bereid om hun persoonlijke informatie te verstrekken om een ​​gepersonaliseerd product of dienst te verkrijgen. Door personalisatie maken de meeste e-commercebedrijven en online marktplaatsen de koopervaringen van hun klanten zo eenvoudig mogelijk en vergroten ze tegelijkertijd de merkloyaliteit.


Zie hier de top 10 best betaalde banen bij de overheid 2021.


9. Chatbots voor klantenservicebeheer

Klantenservice is een belangrijk onderdeel van een bedrijf en chatbots voor klantenservicebeheer zijn een goed idee. Een aspect hiervan is het afhandelen van klantvragen. Verschillende mensen hebben verschillende antwoorden op deze vragen.

En er zijn maar weinig bedrijven die het zich kunnen veroorloven om daarvoor tienduizenden medewerkers van de klantenservice in te huren. Ondertussen heeft de ontwikkeling van chatbots de afgelopen jaren de klantenservice vergemakkelijkt. Chatbots kunnen veel bereiken, daarom is het integreren ervan in de klantenservice de slimste stap die je nu kunt nemen.


8. Acceptateren van crypto’s als betaalmiddel

Meer particuliere instellingen en overheidsorganisaties zullen crypto gaan accepteren als betaling voor hun diensten of goederen. Dit biedt meer betalingsopties en meer flexibiliteit in de omgang met klanten.


Wist je dat atheïsten en gelovigen beiden een moreel kompas hebben, maar wel anders.


7. Nadruk op duurzaamheid

Van ontbossing tot CO2 uitstoot, het milieu betaalt een grote prijs voor onze consumptie. De afgelopen decennia zijn bedrijven zich bewust geworden van de nadelige effecten van ondernemen op het milieu en zijn ze meer gaan investeren in duurzaamheid. Ongeacht het motief achter de daad, duurzaamheid is nu een trend in het bedrijfsleven.

Klanten kijken ook naar bedrijven om hen te helpen maatschappelijk verantwoordelijker te worden. Ongeveer 88 procent van de klanten wil dat bedrijven hen bewust maken van verantwoordelijkheid voor het milieu.


6. Samenwerking tussen mens en AI

Mensen en machines werken steeds meer samen om het tempo van de moderne wereld bij te houden. Door de geschiedenis heen hebben mensen bewezen dat ze effectief kunnen samenwerken met de machines. In de toekomst zullen machines waarschijnlijk menselijke banen blijven overnemen. Ook als dat gebeurt, blijft de samenwerking van mens en machine van groot belang.


Zie hier Vincent van Gogh’s De Sterrennacht in 3D / VR.


5. Digitale marketing

Digitale of online marketing blijft winnen aan kracht. Deze marketingtechniek is cruciaal in een modern tijdperk waarin de meesten hun entertainment, nieuwsupdates en goederen online verkrijgen.

Experts beweren ook dat multimediapromotie effectiever zal zijn dan uitgaven aan conventionele advertenties.


4. Flexibele personeels- en freelancemogelijkheden

Dankzij technologische vooruitgang kun je vrijwel overal ter wereld zaken doen of samenwerken met personen en bedrijven. Tegenwoordig begrijpen bedrijven dat ze een aantal van de beste talenten ter wereld kunnen inhuren tegen minder geld.

Het inhuren van ZZP’ers helpt bedrijven geld te besparen . Het combineren van een virtueel kantooradres met virtueel personeel is de toekomst.


Wist je dat een hoger prijskaartje de wijn beter doet smaken zegt onderzoek.


3. Zakelijk schenken

Bedrijven erkennen de essentie en voordelen van teruggeven aan de samenleving. Van het steunen van goede doelen tot het financieren van lokale initiatieven, bedrijven laten zich graag van hun goede kant zien. Teruggeven aan de samenleving biedt gratis publiciteit en goedkeuring van klanten.


2. Flexibele organisatie

Blijf weg van de traditionele hiërarchische organisatiesysteem volgen en zorg voor een flexibelere benadering. Tegenwoordig gebruiken veel bedrijven agile kaders om de bedrijfsstructuur binnen een bedrijf te vereenvoudigen. Dit maakt het gemakkelijk om de juiste mensen te vervangen, verantwoordelijkheden over te dragen en medewerkers op hun beste posities te plaatsen.


1. Prioriteit aan klantrelatiebeheer

Waar zou je zijn zonder je klanten? Je bedrijf groeit en bloeit wanneer je klanten tevreden zijn met de service, de goederen en diensten en de manier waarmee je met hun zorgen omgaat. Het tevredenstellen van klanten is echter een uitdaging, omdat de menselijke behoeften talrijk en onverzadigbaar zijn. Ongeveer 71 procent van de klanten geeft de voorkeur aan bedrijven die dezelfde waarden delen.


Top 10 zakelijke trends 2022

  1. Prioriteit aan klantrelatiebeheer
  2. Flexibele organisatie
  3. Zakelijk schenken
  4. Flexibele personeels- en freelancemogelijkheden
  5. Digitale marketing
  6. Samenwerking tussen mens en AI
  7. Nadruk op duurzaamheid
  8. Accepteren van crypto’s als betaalmiddel
  9. Chatbots voor klantenservicebeheer
  10. Stijging in vraag naar gepersonaliseerde producten

Zie hier de top 10 snelst groeiende fastfood restaurants 2020.