Best verkochte managementboeken aller tijden – Top 50…

0
838
Best verkochte managementboeken aller tijden
Best verkochte managementboeken aller tijden

Best verkochte managementboeken aller tijden

Hier een, zoals de titel al weergeeft, een overzicht van de best verkochte managementboeken. Het is de bedoeling om in de loop der tijd van alle 50 managementboeken een samenvatting weer te geven op deze website. Dat kan nog wel even duren, maar een beginnetje is er reeds…


Lees hier ->>> meer samenvattingen van managementboeken op deze website…


Best verkochte managementboeken aller tijden
Best verkochte managementboeken aller tijden

Best verkochte managementboeken aller tijden


50. On Becoming a Leader – Warren G. Bennis (1989)


49. Financial Intelligence – Karen Berman and Joe Knight (2006)


48. Swim with the Sharks without Being Eaten Alive – Harvey B. Mackay (2005)


47. When Genius Failed – Roger Lowenstein (2001)


46. Purple Cow – By Seth Godin (2003)


45. Growing a Business – Paul Hawken (1988)


44. The First 90 Days – Michael Watkins (2013)


43. Getting Things Done – David Allen (2002)


42. Leadership and Self Deception – Arbinger Institute (2002)


41. What Management Is – Joan Magretta (2002)


40. The E-Myth Revisited – Michael E. Gerber (1995)


39. My Years with General Motors – Alfred Sloan Jr. (1963)


38. Strategy and Structure – Alfred D. Chandler (1962)


37. The Principles of Scientific Management – Frederick Winslow Taylor (1911)


36. The Functions of the Executive – Chester I. Barnard (1971)


35. Blue Ocean Strategy – W. Chan Kim and Renee Mauborgne (2005)


34. Focal Point – Brian Tracy (2004)


33. The One Minute Manager – Kenneth Blanchard and Spencer Johnson (1981)


32. The Art of Strategy – R. L. Wing (1991)


31. Jack Straight from the Gut – Jack Welch (2005)


30. The Essays of Warren Buffett – Warren Buffett and Lawrence A. Cunningham (2001)


29. Business Model Generation – Alexander Osterwalder en Yves Pigneur (2009)

Lees hier ->>> de samenvatting van Business Model Generation – Alexander Osterwalder en Yves Pigneur op deze website…


28. Competition Demystified – Bruce Greenwald and Judd Kahn (2007)


27. The Innovator’s Dilemma – Clayton M. Christensen (2003)


26. Turn This Ship Around – L. David Marquet (2013)


25. The Effective Executive – Peter Drucker (2006)


24. Six Thinking Hats – Edward De Bono (1999)


23. The Five Dysfunctions of a Team – Patrick Lencioni (2002)


22. The Knowing-Doing Gap – Jeffrey Pfeffer en Robert Sutton (1999)


21. Now Discover Your Strengths – Marcus Buckingham en Donald O Clifton (2001)


20. First, Break All the Rules – Marcus Buckingham en Curt Coffman (1999)


19. The Great Game of Business – Jack Stack (2013)


18. The Goal – Eliyahu M. Goldratt and Jeff Cox (2012)


17. The Circle of Innovation – Tom Peters (1997)


16. Toyota Production System – Taiichi Ohno (1988)


15. Out of the Crisis – W. Edwards Deming (MIT-CAES, 1982)


14. Good to Great – James C. Collins (Harper Collins, 2001)


13. Competing for the Future – Gary Hamel, C. K. Prahalad (1994)


12. The Essential Drucker – Peter F. Drucker (2001)


11. The Innovator’s Dilemma- Clayton M. Christensen (Harvard Business School Press, 1997)


10. The Six Sigma Way – Peter S. Pande et al, Robert P. Neuman, Roland R. Cavanagh (2000)


9. 7 Habits of Highly Effective People Powerful Lessons in Personal Change – Stephen R. Covey (1990)

Lees hier ->>> de samenvatting van de 7 Habits of Highly Effective People Powerful Lessons in Personal Change van Stephen R. Covey op deze website…


8. Crossing the Chasm – Geoffrey A. Moore, Regis McKenna (1999)


7. Competitive Advantage – Michael E. Porter (1998)


6. Reengineering the Corporation – Michael Hammer, James A. Champy (1993)


5. Built to Last – James C. Collins, Jerry I. Porras (1994)


4. In Search of Excellence – Thomas Peters en Robert H. Waterman (1982)

In Search of Excellence


3. Strengths Finder 2.0 – Tom Rath (2007)

Ontdek je sterke punten 2.0

Lees hier ->>> de samenvatting van Ontdek je sterke punten 2.0op deze website…

Heb jij de kans om dat wat jij het beste kan, elke dag te doen? De kans bestaat dat je dat niet doet, en daarmee worden natuurlijke talenten jammer genoeg niet benut. En dat terwijl het ontwikkelen van sterkte punten van zo’n groot belang is op verschillende vlakken van je leven.

Gallup introduceerde de eerste versie van de StrengthsFinder in 2001, met succes. Decennialang heeft het StrengthsFinder-assessment miljoenen mensen geholpen met het ontdekken van hun sterke punten, van managers van multinationals tot verpleegkundigen, leraren en studenten.


2. Management Tasks, Responsibilities, Practices – Peter Drucker (1985)

De effectieve manager

Lees hier ->>> de samenvatting van Management Tasks, Responsibilities, Practices van Peter Drucker op deze website…

Peter Drucker — de grootste management-denker van zijn tijd — onderscheidt vijf talenten die essentieel zijn voor effectiviteit. En die kunnen worden aangeleerd. Sterker nog, ze moeten worden aangeleerd wil een manager effectief zijn en geen intelligentie, creativiteit en kennis verspillen. De vijf vaardigheden zijn:
1. goed tijdmanagement; efficiënte omgang met schaarse tijd
2. focus op resultaat; `welke bijdrage moet ik aan mijn organisatie leveren?’
3. concentratie op de kracht van een team of organisatie; doe waar je goed in bent
4. prioriteiten stellen; `first things first’
5. effectieve besluitvorming; de juiste stappen in de juiste volgorde
Goede managers verstaan de kunst om `de juiste dingen gedaan te krijgen’. Dit betekent gewoonlijk: doen wat andere mensen over het hoofd hebben gezien, of onproductieve zaken vermijden.


1. How to Win Friends and Influence People – Dale Carnegie (1936)

Hoe je vrienden maakt en mensen beinvloedt

Lees hier ->>> de samenvatting How To Win Friends And Influence People / Hoe je vrienden maakt en mensen beinvloedt

Succes komt voornamelijk door het vermogen om ideeën te uiten, leiderschap te tonen en enthousiasme op te wekken bij anderen, aldus Dale Carnegie. Hij leert je drie technieken om met mensen om te gaan, zes manieren om jezelf geliefd te maken, twaalf stappen om mensen te overtuigen en negen manieren hoe je mensen kunt veranderen zonder ergernis op te wekken. Op praktische wijze en aan de hand van anekdotes leer je hoe je ervoor zorgt dat mensen zich gewaardeerd en belangrijk voelen.


Geef een reactie