Van laat naar bed gaan word je dikker

0
1103
Van laat naar bed gaan word je dikker
Van laat naar bed gaan word je dikker

Van laat naar bed gaan word je dikker

Let op beste nachtbraker: van laat naar bed gaan word je namelijk dikker. Jongeren en volwassen die doordeweeks en in weekeinden laat naar bed gaan hebben bijgevolg meer kans om aan te komen dan hun leeftijdsgenoten. Wetenschappers van de Universiteit van Berkely hebben intussen een statistisch verband gevonden tussen de hoeveelheid slaap en je Body Mass Index.

Van laat naar bed gaan word je dikker
Van laat naar bed gaan word je dikker

Lees hier->>> ook meer over BMI op deze website…

Van laat naar bed gaan word je dikker

De onderzoekers hebben eerder de data geanalyseerd van 3.300 jongeren en volwassenen. Samengevat vonden ze dat met ieder uurtje slaap dat dagelijks werd gemist, de BMI van deze mensen met 2,1 toenam. Dan moet je overigens toch wel vijf jaar aan één stuk dit uurtje minder slapen. Daarnaast is ook gevonden dat er geen relatie is met bijvoorbeeld lichaamsbeweging. Het maakt overigens ook niet uit hoe lang je voor de televisie hangt. Dat maakt al met al niet uit, het gaat echt om het aantal uurtjes dat je in je mandje ligt zo kunnen we lezen in de studie die is gepubliceerd in het oktobernummer van het tijdschrift Sleep.

“These results highlight adolescent bedtimes, not just total sleep time, as a potential target for weight management during the transition to adulthood,”

Dr. Lauren Asarnow

De Body Mass Index (BMI) is een indicator voor het gewicht in relatie tot je lichaamslengte. De BMI-uitkomst geeft dus een schatting van het gezondheidsrisico’s van je lichaamsgewicht. De BMI kan worden berekend voor kinderen en volwassenen van 2 tot en met 70 jaar. Een gezonde BMI ligt voor volwassenen tussen de 18,5 en de 25.

Tieners slapen ook te weinig…

Vele tieners komen al met al niet aan de aanbevolen negen uur slaap per nacht. Dit betekent vervolgens dat ze ook al minder uitgeslapen in de schoolbanken zitten. Met dit gedrag breng je ook nog eens je stofwisseling in de war, wat vervolgens vaak weer doorzet tijdens de volwassenheid. Deze verstoring over een langere periode draagt daarmee bij aan een toename van de BMI ten opzicht van mensen betere slaapgewoonten.

Bron en meer informatie: Lauren D. Asarnow, Eleanor McGlinchey en Allison G. Harvey, Evidence for a Possible Link between Bedtime and Change in Body Mass Index, Sleep, Volume. 38, Issue 10.
http://dx.doi.org/10.5665/sleep.5038
Lauren D. Asarnow, MA1; Eleanor McGlinchey, PhD2; Allison G. Harvey, PhD1


Reactie Oscar Helm, Uitgeverij HappyHealthy

Goedemiddag,

Vanaf je duidelijke en interessante pagina op https://www.dutchmultimedia.nl/van-laat-naar-bed-gaan-word-je-dikker/
merkte ik op dat je linkt naar een BMI calculator.

Onlangs heb ik een zeer uitgebreide BMI calculator gemaakt. Zo kun je gebruik maken van de vernieuwde en meer accurate BMI formule, gebruik ik speciale data voor kinderen, kun je exact zien hoeveel kilo je idealiter wilt afvallen als je te zwaar bent etc.

Op de volgende link zie je deze BMI calculator waarbij bovenaan alle unieke mogelijkheden zijn omschreven:
https://happyhealthy.nl/bmi-berekenen/.

Met vriendelijke groet,
Oscar Helm

Uitgeverij HappyHealthy

Geef een reactie