Advertentie

Samenvatting SuperSlapen Floris Wouterson

Een goede nachtrust is volgens Wouterson dé sleutel tot een gezond en gelukkig leven. En wie zijn wij om dat te ontkennen. In dit boek neemt hij ons mee op reis naar de onderliggende redenen van slecht slapen, hij ontkracht slaapmythes en hij geeft ons tips aan om beter te leren slapen. Lees meer…

Advertentie

Met enige trots vermelden wij hier ->>> onze eigen artikelen over slaap en slapen.

Eerder op onze website bijvoorbeeld:
20 Oplossingen voor slapeloosheid
Mensen die vroeg opstaan zijn mentaal gezonder zegt onderzoek
Slapen in koele kamer is goed voor gezondheid
Regelmaat in slaapgedrag verbetert prestaties
Hoe lang duurt perfecte slaap? Rond de zeven uur.
Zes tips voor een betere nachtrust volgens Time Magazine
Door gebrek aan slaap worden je hersenen opgegeten
Dutjes maken gelukkiger zegt nieuw Brits onderzoek
Meer slapen verbetert je relatie zegt onderzoek

Vele elementen uit het boek komen ons wel heel bekend voor…


Samenvatting SuperSlapen Floris Wouterson


Samenvatting SuperSlapen Floris Wouterson
Samenvatting SuperSlapen Floris Wouterson


Website: www.superslapen.nu

Floris Wouterson is iemand die ondernemers, atleten en high performers helpt om met slaap hun prestaties, humeur en levenskwaliteit drastisch te verbeteren. Dit alles onder het motto: Change a little, change a lot every day.


SuperSlapen

Auteur: Floris Wouterson
Uitgever: Anderz
ISBN: 1 9789462960930
Oktober 2018
208 pagina’s


Vermoeidheid, prikkelbaarheid, concentratieverlies, vergeetachtigheid. Het werkt tegen je in je werk en in je relaties. De kans op blessures of ongelukken neemt ook met 40 procent toe.

Floris Wouterson


De mindset en slaap

Wouterson heeft zijn boek SuperSlapen ingedeeld per thema: mindset, het bed zelf, slaapkameromgeving, slaapstrategieën en vervolgens onze eet- en beweeggewoontes. Je begrijpt dat elk van de e thema’s invloed heeft op je slaapkwaliteit.

In het eerste hoofdstuk worden we uitgenodigd om eens goed na te denken over onze psychologische mechanismen en beliefs betreffende ‘slaap’. Dus wat zelfonderzoek, kijken naar je houding ten opzichte van slapen, is misschien wel het belangrijkst volgens Wouterson: ‘Slapen zit tussen de oren’.

Kijk naar je persoonlijkheid en probeer vervolgens je stresslevel te verlagen. ‘Ben jij bijvoorbeeld een perfectionist, kijk dan hoe je hiermee beter kunt omgaan Of wil jij iedereen pleasen op kantoor? Zorg dan dat je dat vermindert.’

Het tweede hoofdstuk gaat over bedden, matrassen en kussens. Zeker niet onbelangrijk! In het derde en vierde hoofdstuk worden we voorzien handige tips voor je eigen persoonlijke slaapoase en slaapstrategieën.


Mijn grootste drijfveer is om andere mensen te helpen aan meer energie, succes en plezier … of het nu ondernemers, topsporters atleten of andere high performers zijn.

Floris Wouterson


‘Een goede nachtrust begint op je bord’, vertelt Wouterson ons. Dat is natuurlijk ook een waarheid als een koe. Maar hier vliegt hij enorm uit de bocht. Iedere wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt bijvoorbeeld in zijn pleidooi voor een koolhydraatarm dieet.

Wauterson: ‘Snoozen is bijvoorbeeld af te raden, dus ga direct uit bed. Heb jij moeite om ’s avonds naar bed te gaan? Zet dan ’s avonds een wekker en trek om 22.00 uur de stekker uit je router. Wedden dat je snel onder de wol ligt?’


Diverse slaaptips van Floris Wouterson:

  • Na 14.00 uur geen koffie meer
  • Geen snooze-functie van je wekker gebruiken
  • Zet je wekker op het voor jou laatst mogelijke moment en ga dan direct je bed uit
  • Zorg voor een geordende slaapkamer
  • Ga elke dag op dezelfde tijd naar bed
  • Sta ieder dag op dezelfde weer op

Op Buisiness Insider geeft hij de volgende slaaptips:

  1. Vergeet ‘acht uur slaap moet’ – Je moet juist je eigen slaapritme vinden. Verder moet je zoveel mogelijk op een vast moment gaan slapen en op een vast moment opstaan. ‘Blijf niet liggen. Dat de slaap vanzelf wel komt is een misvatting.’
  2. Geloof verhalen over superkort slapen niet – Je kunt jezelf wel wat ‘korter slapen aanleren, maar 99 procent moet toch echt langer dan drie uur slapen.
  3. Kleine stapjes zorgen voor grote veranderingen‘Tachtig procent van de vijf slaapproblemen is aangeleerd en met kleine stappen door aanpassing van bijvoorbeeld voeding, lichaamsbeweging en de slaaproutine kun je enorm veel bereiken.’
  4. Kies voor goede voeding én neem een mediadieet – Leg in de avond ook je smartphone weg, een paar uur vóór je gaat slapen.
  5. Ondernemers, investeer in de slaap van je medewerkers

 

advertentie